21/06/2022

Jornada sobre el Programa LIFE amb la participació de dos Punts Nacionals de Contacte del Ministeri de Transició Ecològica

Aquest programa és l'únic instrument financer de la Unió Europea dedicat, exclusivament, al medi ambient i l'acció climàtica

Jornada LIFE de la USPIR

Més de 30 persones ha pres part en la jornada informativa sobre el Programa LIFE 2021-2027 i la introducció a la convocatòria LIFE 2022 que ha tingut lloc aquest dilluns 20 de juny mitjançant la plataforma Teams. Hi han assistit principalment personal investigador i tècnic de la URV, però també persones d’altres universitats catalanes així com d’empreses i institucions del territori.

Durant la sessió s’han presentat els diferents subprogrames en què es divideix el programa. La primera part de la sessió, a càrrec de María del Carmen Romero Junquera, Punt Nacional de Contacte del Programa LIFE del Ministerio para la Transición Ecológica y Reto Demográfico qui ha proporcionat la informació general del Programa LIFE 2021-2027 i una introducció a la convocatòria LIFE 2022 relativa als subprogrames de Natura i Biodiversitat, Economia Circular i Qualitat de Vida i Mitigació del Canvi Climàtic i Adaptació al mateix.

En la segona part, Virginia Vivanco Cohn, Punt Nacional de Contacte, LIFE – Clean Energy Transition (CET) del Dpto. Marco Regulatorio y Estrategia Corporativa d’IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía) ha presentat amb més detall els temes d’aquesta convocatòria 2022 LIFE – CET, incloent informació sobre els primers resultats obtinguts, recomanacions per a la presentació de propostes d’èxit i exemples de projectes d’èxit LIFE-CET 2021.

La Unitat de Suport a Propostes Internacionals d’RDi (USPIR) ha estat l’organitzadora d’aquesta sessió. USPIR és la unitat de la URV que té l’objectiu de donar suport a la comunitat investigadora en la redacció de propostes per aconseguir el finançament internacional pels seus projectes de recerca.