18/05/2017

Justícia i canvi climàtic centren la segona edició del col·loqui internacional de Dret Ambiental

La trobada reuneix experts i investigadors aquest dijous i divendres al campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili

Taula rodona sobre reptes i estratègies per fer front al canvi climàtic que s'ha fet aquest dijous, a la sala de graus del campus Catalunya.

Litigis i polítiques climàtiques, canvi climàtic i biodiversitat, respostes interdisciplinàries al canvi climàtic, desenvolupament sostenible i seguretat. Són alguns dels temes que es tracten aquest dijous i divendres durant la segona edició del col·loqui internacional de Dret Ambiental que porta a la Facultat de Ciències Jurídiques prop de 70 experts i investigadors d’arreu del món per parlar del canvi climàtic des de la perspectiva jurídica.

L’objectiu d’aquest col·loqui és proporcionar als estudiants de postgrau, investigadors predoctorals i acadèmics un fòrum on discutir i reflexionar sobre les seves investigacions i fomentar la trobada i la interacció amb els companys i col·legues que comparteixen l’interès per la legislació ambiental.

La xerrada inaugural ha anat a càrrec de Carmen González, de la Universitat de Seattle, una de les ponents convidades a la trobada.

Durant dos dies, els investigadors en formació de la URV i d’altres universitats de l’Estat i d’Europa debaten les recerques que fan sobre canvi climàtic en clau de justícia. A més, s’han convidat experts internacionals que protagonitzaran les ponències centrals. Aquests són Carmen González, catedràtica de Dret la Universitat de Seattle on és professora de Responsabilitat Civil, Dret Ambiental i Dret Comercial Internacional;  Duncan French degà de la Facultat de Dret de Lincoln i catedràtic de Dret Internacional. És un acadèmic líder en Dret Ambiental Internacional i les implicacions legals internacionals de desenvolupament sostenible; Jamie Benidickson professor de Dret Ambiental Canadenc i Internacional,  Dret d’Aigües, Llei de Desenvolupament Sostenible i la Història del Dret.

La trobada es fa dijous i divendres i reuneix investigadors i experts.

El segon col·loqui internacional de Dret Ambiental de Tarragona està organitzat conjuntament pel Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT-URV) i l’Associació d’Alumnes i Exalumnes de Dret Ambiental de Tarragona (AAEDAT). El CEDAT té com a objectiu generar i socialitzar el coneixement en el camp de la legislació ambiental i s’ha convertit en un punt de referència d’aquesta disciplina a Espanya i Europa. L’AAEDAT és una associació fundada el 2009 per alumnes i ex-alumnes del Màster en Dret Ambiental a la URV que organitza activitats dins de la comunitat universitària per promoure els valors ambientals i socials i crear espais per al debat, la reflexió i l’intercanvi amb altres universitats i grups d’investigació.