25/01/2017

La celebració de l’Any Nou Xinès s’amplia a la URV i s’estén a Tarragona

El dia 27 de gener arriba l’Any Nou Xinès. La URV ho celebra com cada any, gràcies a la influència del nombrós col·lectiu d'estudiants xinesos que hi estudia. Enguany les activitats al campus Catalunya amplien horaris i s'estenen a la ciutat, del 26 de gener al 3 de febrer

La festa de l'Any Nou Xinès a la URV té sempre molta acceptació.

El dia 27 de gener en què arriba el Nou Any és un dels moments més esperats pels habitants de la Xina i el vertader protagonista de la celebració és el gall, el gall vermell de foc. Enguany, en el 25è aniversari de la Universitat, les activitats al campus el dia 1 de febrer s’han ampliat a la tarda, i també s’estenen per la ciutat. Es convida tothom a participar-hi.

En concret, s’ofereixen activitats a la Biblioteca Pública de Tarragona, la Setmana de la Cultura Xinesa, que comença el dijous 26 de gener i acaba el 3 de febrer. S’hi fan conferències sobre la cultura i la cerimònia del té xinès, i sobre l’etiqueta i els costums socials xinesos; hi ha teatre, tallers diversos i contacontes. El divendres 27 de gener, a l’Espai Jove Kesse de l’Ajuntament, hi ha tallers gratuïts i d’entrada lliure per a nens i joves.

Al campus Catalunya de la URV la celebració s’ha organitzat pels dies 1 i 2 de febrer. A la primera jornada, entre 11 h. i 14 h. i de 16,30 h. a 19,30 h. hi ha activitats, espectacles i conferències. Es fan tallers, jocs esportius, de taula, s’obre una barra de begudes xineses i s’organitza la festa dels fanalets i les endevinalles. Hi ha espectacles d’instruments tradicionals com el Gu Zheng, Hu Lu Si, el Pi Pa; de la Dansa del Lleó, ombres xineses, exhibició de tai-txi, i també l’actuació de la colla castellera Pataquers de la URV.  El professor Huang Yi, de l’Institut Confuci de Barcelona, pronuncia el dia 1 la conferència sobre la cultura i la cerimònia del té xinès; i José Luis Herce, professor visitant del Departament d’Enginyeria Química, parla sobre: “La Xina, del subdesenvolupament a super potència” el dia 2 de febrer. El primer dia s’inaugura l’Espai Xinès del CRAI, ple de recursos dedicats a la llengua i cultura xinesa i que ha estat possible gràcies a la donació de l’Institut Confuci de Barcelona.

CartfestaxinesaURV17

Les activitats les organitzen el Centre d’Estudis Hispànics de la URV i l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona, nascuda a la Universitat i presidida per la professora de xinès Zhu Rongrong, amb l’ajuda del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV. Han comptat amb la col·laboració de l’Institut Confuci de Barcelona, la Biblioteca Pública i Tarragona Jove. Les activitats dels dies 1 i 2 de febrer al campus Catalunya de la URV tenen també el suport del Consell d’Estudiants, d’Esports URV i de la colla castellera Pataquers URV.

Més informació:

Gran festa de l’Any Nou Xinès a la URV