04/03/2015

La col·laboració de la Fundación Endesa donarà continuïtat a les activitats de la Càtedra d’Inclusió Social

La col·laboració de la Fundación Endesa donarà continuïtat a les activitats de la Càtedra d'Inclusió Social. La presentació pública del conveni de col·laboració entre la Fundació Endesa i la URV ha tingut lloc el dimecres, 4 de març al Rectorat. La Càtedra treballa amb les entitats del territori

Per part de la Fundación Endesa, han estat presents en l’acte el president, Rafael Miranda, i el director general, José Antonio Gutiérrez. Per part de la Universitat, Jordi Tous, vicerector de d’Universitat i Societat en representació del rector (absent per ser de viatge a l’estranger) i el director de la Càtedra, el Dr. Àngel Belzunegui; a més de la directora honorífica i fundadora de la Càtedra Carme Borbonès i representants de l’Associació Nuclear Ascó-Vandellòs II (ANAV).

L’objectiu de la Càtedra d’Inclusió Social és “situar la URV com a  universitat pionera en els temes de responsabilitat social”, ha explicat el Dr. Belzunegui. La Càtedra participa en programes d’inclusió a Tarragona, Valls i Reus, en especial amb els joves i als barris més desafavorits, i és una resposta als processos de vulnerabilitat que s’han vist accentuats pel context econòmic desfavorable. La Càtedra “no està a la primera línia” de l’acció social, sinó que treballa en la formació, la recerca i la transferència de coneixements, conjuntament amb les entitats del territori.

La participació d’Endesa a través de la seva fundació així com també la implicació d’ANAV amb la Càtedra, posen de manifest l’interès d’aquestes entitats en aprofundir en la responsabilitat social corporativa. El president de la Fundación Endesa, Rafael Miranda, ha insistit en la necessitat que Universitat i empresa treballin conjuntament en aquells objectius que tenen en comú, i ha explicat que “participar en aquesta Càtedra és una oportunitat d’estendre les accions de responsabilitat a un nou àmbit, que va més enllà de la cura del medi ambient”.

La participació de la Fundación Endesa en aquest projecte posa de relleu la possibilitat de parlar alhora d’universitats emprenedores i d’universitats que afavoreixen i potencien la cohesió social. Des de la URV, es considera que els reptes de futur passen per la generació de riquesa i la seva distribució per afavorir el benestar social. La Universitat té aquests dos mandats i per assolir aquest objectiu compta amb la complicitat d’entitats econòmiques com, en aquest cas, la Fundación Endesa.