11/01/2023

La Coordinadora d’Estudis Universitaris de Filologia Catalana es reuneix a la URV

El Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili va acollir la reunió de la Coordinadora d’Estudis Universitaris de Filologia Catalana (CEUFC)

Els directors dels departaments de Filologia Catalana presents a la reunió de la CEUFC celebrada a la URV.

En aquesta reunió del proppassat 28 de novembre de 2022 s’hi van tractar tot un seguit de qüestions vinculades a la promoció dels ensenyaments de Filologia Catalana / Llengua i Literatura Catalanes de les universitats que s’aixopluguen en la Xarxa Vives, això és, les universitats situades en l’àmbit lingüístic de la llengua catalana.

La reunió va cloure amb l’elecció del professor Miquel Àngel Pradilla Cardona, catedràtic de Sociolingüística Catalana de la URV, com a nou president de la CEUFC. L’any 2023 s’inicia, doncs, un nou mandat on caldrà abordar temes importants, com la promoció d’un ensenyament amb una demanda laboral força important; o la millora en la formació d’un alumnat que haurà de gestionar la viabilitat de la llengua en un entorn social fortament tensionat per les dinàmiques comunicatives de la globalització.

Miquel Àngel Pradilla, director del Departament de Filologia Catalana de la URV i nou president de la CEUFC.