20/05/2019

La Coral de la URV canta El Mirador al Festival internacional d’orquestres i cors universitaris de Bolonya

La interpretació ha comptat amb el cor de cambra de la Universitat de Bolonya i el pianista Jordi Torrent

La Coral de la URV a l'Oratori Sant Felip Neri de Bolonya, durant el Festival internacional d'orquestres i cors universitaris.

La Coral de la URV, el Cor de cambra del Collegium Musicum de la Universitat de Bolonya i el pianista Jordi Torrent han compartit escenari aquest dissabte 18 de maig a l’Oratori de Sant Felip Neri de Bolonya (Itàlia), interpretant El Mirador, una fantasia coral de Josep Vila. Aquest és un dels set concerts programats pel Festival internacional d’orquestres i cors universitaris, que organitza Collegium Musicum Almae Matris, el cor i l’orquestra de la Universitat de Bolonya.

Montserrat Ríos, directora de la Coral de la URV, explica que van escollir El Mirador perquè “mostra la riquesa de les nostres melodies tradicionals harmonitzades per un gran compositor, com és Josep Vila”. L’autor va concebre aquesta obra com una fantasia coral basada en melodies populars i tradicionals de Catalunya, València i les Illes Balears i en va fer tres versions. En el concert ofert a Bolonya s’hi va escoltar una de les versions, que és per a cor i piano, amb la col·laboració del pianista Jordi Torrent.

El Festival internacional d’orquestres i cors universitaris té lloc en diferents espais de la ciutat de Bolonya del 4 d’abril a l’11 de juny. A més de la URV hi participen tres formacions estrangeres més: Vivid Voices, de Hannover, i l’Orquestra de la Universitat del Saarland, Alemanya, i Notre Dame Glee Club, Estats Units.

Ríos destaca que “les bones universitats també tenen aules de música bones, i un exemple n’és la Universitat de Bolonya (organitzadora del festival), que té molt de prestigi a nivell musical”.

Els propers concerts de les formacions que integren l’Aula de Música de la URV són els següents:

• Divendres 31 de maig a les 21 h, a l’església de la Selva del Camp, i el diumenge 2 de juny a les 20 h, a la Catedral de Tarragona, la Coral de la URV interpreta el Requiem de Duruflé, amb l’organista David Malet i la soprano Alba Rosa Forasté, sota la direcció de Montserrat Ríos.
  • Dissabte 15 de juny a les 20 h, a l’Aula Magna del campus Catalunya, l’Orquestra de la URV interpreta Totentanz, Op. 25, de J. V. Fuentes Castilla, concert per a dues tubes, grup de cambra, narrador i orquestra, amb els solistes Dave Sanz i Pau Donat, i la direcció de Miquel Massana.
  • Dimecres 19 de juny a les 20.30 h, a l’Aula Magna del campus Catalunya, l’Orfeó de la URV intepreta Fuga geogràfica, amb el pianista Àlex de Castro i la direcció de Núria Giménez.