09/07/2015

La Coral de la URV participa en el 52è Concurs Internacional de Cant Coral 2015 a Àustria

El concurs de Spittal and der Drau es fa cada any i per participar s’ha d’haver estat seleccionat prèviament. Dirigida per Montserrat Rios, la Coral de la URV és l’única formació que participa de Catalunya i de l’Estat. Les deu corals que competeixen, de diferents països, han assolit una qualitat reconeguda

El fet de cantar amb vestits tradicionals puntúa en el concurs.

Del 9 al 12 de juliol les deu corals seleccionades, de Costa Rica, Alemanya, Indonèsia, Letònia, Filipines, Eslovènia, Txèquia, Estats Units, Catalunya (Espanya) i Àustria, competeixen en el Concurs al Castell de Porcia, al municipi austriac de Spittal and der Drau a Carinthia.

Les corals han de participar en dues categories: la d’obres corals i la de música tradicional. A la primera, les corals han d’interpretar un repertori format per obres corals clàssiques, unes obligatòries i altres escollides per cadascuna d’elles, a cappella, sense acompanyament musical; i a la segona han d’interpretar cançons tradicionals del país, opcionalment abillats amb els vestit tradicionals. Hi ha tres premis per cada categoria, i el premi Günther Mittergradnegger a la millor interpretació d’una obra contemporània. La Coral de la URV actúa els dies 10 i 11.

Per tal de preparar-se per a aquest esdeveniment, la Coral de la URV ha treballat intensament en els assajos durant els últims mesos i al final del curs 2014-15 ha ofert dos concerts amb el repertori previst per al concurs austriac, el dia 18 de juny a Tarragona i el dissabte 27 de juny a Reus.

Patrocinen aquest concurs el Ministeri federal austriac d’Educació, Art i Cultura, el Govern Regional de Carinthia, la Ràdio austriaca, Singkreis Porcia Spittal i el Departament de Cultura del municipi de Spittal an der Drau, aquest últim organitzador del concurs.

La Coral de la URV té una trajectòria sòlida i ha estat premiada. rebut molts premis al llarg de la seva trajectòria
La Coral de la URV té una trajectòria sòlida i ha estat premiada.
La Coral de la Universitat Rovira i Virgili

La formació va ser fundada a la primeria de l’any 1991 per l’actual directora, Montserrat Rios. Hi canten unes cinquanta persones, la majoria de les quals són estudiants universitaris que tenen una sòlida formació musical. El treball seriós i constant que realitza la Coral universitària li ha permès portar a terme un seguit d’activitats que li han donat un prestigi merescut dintre del món coral universitari.

Ha interpretat moltes de les grans obres del repertori coral, entre altres la missa a doble cor de F. Martin, la missa en sol major de F. Poulenc, els rèquiems de Fauré, Duruflé i Mozart, les passions segons Sant Mateu i Sant Joan de J.S. Bach, la Creació de F. J. Haydn, el Messies de Haendel, la novena simfonia de Beethoven, la vuitena simfonia de G. Mahler, la missa de Berlín d’A. Pärt, la simfonia dels Salms de Stravinsky, la gran missa en do menor de Mozart, i el salm 42 de Mendelssohn.

Ha realitzat col·laboracions amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, la Banda Municipal de Barcelona, l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears, l’Orquestra Pablo Sarasate, l’Orquestra Camerata Mediterrània, l’orquestra del conservatori de Vila-seca, Camerart-Orquestra del Maresme, l’Orquestra Camerata XXI i l’Orquestra Camera-Musicae.

Ha ofert concerts, ha fet intercanvis amb altres cors universitaris i ha participat en festivals de música coral a Itàlia, Suïssa, Irlanda, França, la República Txeca, Rússia, Nicaragua, Guatemala i el Salvador.

La Coral ha estat repetidament premiada. Ha rebut la Distinció al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Tarragona (2011). Va guanyar diferents premis al I Certamen Estatal Coral A Cappella (Navarra, 2010), el segon premi al Concurs Internacional de Cant Coral de Cantonigròs (2005) i el primer premi al Concurs Nacional de Ejea de los Caballeros (2.000). També va ser mereixedora del primer premi al Concurs Internacional de Cors Universitaris a Pardubice (Txèquia, 1996).

Més informació: