21/12/2016

La Diputació col·labora en la dotació i gestió del centre de formació i simulació en l’àmbit de la salut de la URV

Amb una aportació de 60.000 euros, s’impulsa un servei de formació que aplica tecnologies avançades a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. La signatura del conveni ha tingut lloc el dimecres, 21 de desembre a la seu de la Diputació de Tarragona

El President de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han signat un conveni per a la gestió i dotació d’equipament del Centre de Formació i Innovació en Simulació Joan Martínez Carretero ubicat a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

Concretament, la Diputació realitza una aportació de 60.000 euros per a l’adquisició d’equipament i gestió del centre on es recreen espais propers als reals i on les persones que reben formació es troben davant de situacions en les quals han de practicar la reanimació cardiovascular bàsica. Aquest espai està dotat de tecnologia de vídeo i àudio i de maniquins per fer les simulacions. Des d’una aula paral·lela es pot monitoritzar tot el que passa en aquest espai on es programen accions formatives sobre reanimació cardiopulmonar bàsica.

La formació s’adreça a personal sanitari i no sanitari, amb l’objectiu que assoleixin un elevat nivell competencial. En el cas de personal no sanitari, la formació està destinada a diferents col·lectius que estan en contacte amb un nombre elevat de persones com ara professors de centres educatius, la guàrdia urbana i altre personal de seguretat, entre altres.

El centre permet comptar amb una estructura estable al territori per impulsar l’aprenentatge i la transferència del coneixement basat en la simulació en l’àmbit de salut, per la millora del benestar de la població. Entre els objectius també es contempla el desenvolupament  d’aplicacions i metodologies d’aprenentatge basats en la simulació.