29/06/2022

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia homenatja Ángel-Pío González Soto

Companys, alguns dels quals van ser alumnes seus, amics i familiars han recordat la petjada que va deixar al centre el professor que va morir el juliol passat

Mesa de l'acte d'homenatge: José Tejada, Mercè Gisbert, Luís Marqués, Urbano Lorenzo, Juana María Tierno i José Miguel Jiménez.

L’Aula Magna de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia (FCEP) ha acollit aquest 28 de juny l’acte d’homenatge a Ángel-Pío González Soto, que li han fet amics, familiars i companys del catedràtic de Didàctica i Organització Escolar. El vicerector de Política Científica i Projectes Interdisciplinaris, Urbano Lorenzo, que presidia l’acte; Luís Marqués, degà de la FCEP;  Juana María Tierno, directora del Departament de Pedagogia; Mercè Gisbert, directora de la revista UTE; José Miguel Jiménez, director de l’Institut de Ciències de l’Educació, i José Tejada, catedràtic de Didàctica i Organització Escolar de la UAB, han recordat la petjada que Ángel-Pío González Soto va deixar al centre i als alumnes que ara són professors.

Luís Marqués ha iniciat l’acte remarcant el compromís d’Ángel-Pío González amb la universitat, la pedagogia i l’educació de les persones. Des del punt de vista personal, ha destacat que “els unia la tossudesa i la lluita pel que cadascú defensa”.  A continuació, Juan González Soto i Sebastià Poy Alegret s’han emocionat recitant versos, com els del poema “Los sueños dialogados” d’Antonio Machado, poeta molt apreciat pel professor i recurrent al seu blog Caminando1950.

Juana María Tierno ha destacat la importància del professor per al Departament de Pedagogia, per l’esforç que va dedicar-hi, ja que en va ser un dels fundadors i va contribuir al creixement del departament fins a l’actualitat, amb una mirada visionària i innovadora. Ángel-Pío González sempre deia que “el Departament és el recer de les persones que treballen des de i per l’educació”, en el sentit que és un espai on créixer com a persones i com a professionals. Tierno, que des de 2016 és la directora del Departament de Pedagogia, va ser alumna de González Soto entre 1986 i 1991 i companya i amiga més tard.

Mercè Gisbert, catedràtica de la URV de la mateixa àrea que González Soto i directora de la revista UTE Teaching&Technology, també va ser alumna seva i ha recordat amb un somriure que se saltava classes per assistir a les seves tutories perquè li semblaven més interessants que qualsevol altra classe. A més recalca, per un costat, que Ángel era una persona a qui li encantava generar debat perquè les persones pensessin i anessin més enllà, i que tenia una infinita capacitat d’anàlisi, síntesi i crítica a l’hora de veure la realitat. Gisbert s’ha emocionat quan ha dedicat les paraules a la seva gran vinculació amb la família González Soto.

En la seva intervenció, José Miguel Jiménez, exalumne seu i actual director de l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV (ICE), ha proposat a l’equip de direcció de la Universitat que l’ICE passi a dur el nom d’Ángel-Pío González Soto. De fet, va ser coordinador de l’ICE entre els anys 1992 i 1995 i director entre els anys 2001 i 2016. La proposta ha estat acollida amb un fort aplaudiment dels presents i el vicerector, Urbano Lorenzo, ha confirmat que traslladarà la proposta. Jiménez ha recordat que el darrer número de la revista UTE Teaching&Technology s’ha de dedicat a González Soto i ha animat a tots els presents a llegir-la perquè “s’ha fet amb tot l’amor i cura del món”. Jiménez ha mencionat algunes fites i anècdotes de la vida de González Soto i ha recordat la gran relació d’amistat i companyonia que compartien.

En últim lloc, ha intervingut el Catedràtic de Didàctica i Organització Escolar de la UAB de la UAB José Tejada. L’amic i company ha dedicat el seu discurs a la vida acadèmica i professional de González Soto mencionant cada èxit amb una gran admiració.

L’acte s’ha tancat amb una paraules finals d’Urbano Lorenzo recordant la figura d’Ángel-Pío González basant-se en obres de teatre i poemes d’Antonio Machado i l’entrega d’un ram de flors a Carmen Benito Abajo, vídua d’Ángel-Pío González Soto, per part del mateix vicerector. A continuació, s’ha fet un piscolabis on amics i familiars han pogut gaudir de la companyia dels presents i recordar a González Soto en un ambient distès i amigable.

Dr. Ángel-Pío González Soto