21/11/2017

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia incorpora el treball dels drets dels infants a les assignatures

La Fundació Vicki Bernadet farà dijous una conferència sobre l'abús sexual a menors amb motiu del Dia Internacional dels Drets de la Infància

El Dia Universal de la Infància se celebra anualment el 20 de novembre, coincidint amb l'aniversari de la Convenció sobre els Drets del Nen.

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia commemora aquest dijous 23 de novembre el Dia Internacional de la Infància amb la conferència “Abús sexual a menors: el compromís per a la seva eradicació”, a càrrec de la cap de relacions institucionals de la Fundació Vicki Bernadet, Pilar Polo. A més a més, durant tota la setmana es poden veure al vestíbul de la facultat les activitats que el professorat i els alumnes han desenvolupat per treballar els drets dels infants com a tema en diverses assignatures.

Un grup de professors de la facultat introdueix des del curs passat el tema dels drets dels infants a les seves classes, a partir del material dissenyat per UNICEF i la Universitat de Lleida, després de constatar que es treballava molt poc a les aules de la universitat. Al vestíbul de la facultat s’hi poden trobar aquests dies tant una mostra de materials didàctics per treballar el tema als centres educatius, com pòsters i projeccions dels resultats del treball a les assignatures de la URV.

Detall de l’exposició que es pot veure a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

La professora del Departament de Pedagogia Carmen Ponce explica que enguany el Dia Internacional de la Infància a la URV se centra en els abusos perquè, segons les dades amb què treballa l’ONG Save the Children, un de cada quatre nens i nenes en són víctimes i es produeixen majoritàriament en l’àmbit intrafamiliar. La conferència de Pilar Polo sobre l’abús sexual a menors anirà precedida per la intervenció de la responsable de Coordinació, Participació i Drets de la Direcció General d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència, Anna Solé.