29/02/2024

La Facultat de Química de la URV es suma al Global Women’s Breakfast 2024 per analitzar el rol de les dones en la indústria química

L’esdeveniment se celebra simultàniament a més de 300 llocs de tot el món.

Taula rodona per celebrar el Global Women’s Breakfast 2024 a Tarragona, moderada per la professora Núria Ruiz i amb la participació de María Mas, Belén Brota , Míriam Díaz de los Bernardos, Maria Ivana Lapuh i Eva Ródenas

La Facultat de Química juntament amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV, l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), EURECAT Centre Tecnològic de Catalunya, l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i l’Institut Comte de Rius de Tarragona han organitzat una taula rodona amb el títol “El rol de la dona en la industria química” amb la qual s’han sumat al Global Women’s Breakfast 2024, impulsat per la International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC).

La taula rodona s’ha fet dimarts 27 de febrer a la Sala de graus de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, i ha comptat amb la participació de María Mas Chacón, Directora gerent de l’Associació Empresarial Química de Tarragona, Belén Brota Minguillón, Directora del Departament Tècnic de Qualitat i Medi Ambient d’ERCROS, S.A., Míriam Díaz de los Bernardos Sánchez, Directora de la Unitat de Química d’EURECAT Tarragona i Directora de la Xarxa d’Hidrogen de Catalunya H2CAT; Maria Ivana Lapuh, Investigadora postdoctoral en el laboratori d’innovació i valorització del Departament de Transferència de Tecnologia i Coneixement de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) i Eva Ródenas Torralba, professora de química i secretària de l’Institut Comte de Rius.

A la taula rodona s’han analitzat quins són els principals reptes per a aconseguir una plena igualtat d’oportunitats en els llocs de treball en l’àmbit de la indústria química. S’han posat de manifest les diferents realitats entre el món educatiu, la recerca i investigació i la indústria. També s’han analitzat les estratègies a seguir per equilibrar les deficiències actuals, posant especial rellevància en la formació dels nens i les nenes envers la igualtat de gènere i la vocació per la ciència. Es va concloure que, tot i que s’ha avançat molt, encara hi ha camí per recorrer especialment en els llocs directius i de responsabilitat.

La taula rodona, que ha estat moderada per Núria Ruiz, professora de la Facultat de Química, ha comptat amb l’assistència de més de 70 persones inclosos professors i alumnes i ha estat força participativa amb nombroses intervencions, sobretot per part dels alumnes.

Finalment, l’acte ha conclòs amb una xocolatada amb coca a l’exterior del recinte, on els participants i ponents han tingut l’oportunitat de socialitzar i establir contactes.

Aquest acte s’ha sumat, per tercer any consecutiu, als més de 300 esdeveniment organitzats a tot el món per col·laborar en fer evidents i reflexionar sobre les limitacions que les dones científiques es troben en els àmbits de la Química, en forma d’esmorzar, i que s’organitzen sota el paraigua de la IUPAC en el marc anual del Global Women’s Breakfast. El acte també forma part del programa “Mes(+) per la Igualtat” de la Unitat d’Igualtat de la URV per commemorar el 8M Dia Internacional de la Dona.