15/02/2023

La Facultat de Química reflexiona sobre la visibilitat de les dones científiques en els mitjans de comunicació

Se suma al Global Women’s Breakfast 2023, un esdeveniment que se celebra simultàniament a més de 300 llocs de tot el món

Taula rodona per celebrar el Global Women’s Breakfast 2023 a Tarragona, moderada per la professora Núria Ruiz, i amb la participació de Monica Pérez i Lydia Gil.

La Facultat de Química de la URV juntament amb l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) han organitzat una taula rodona amb el títol “Visibilitat de les dones científiques en els mitjans de comunicació: un diàleg entre una científica i una divulgadora de la ciència” amb la qual s’han sumat al Global Women’s Breakfast 2023, impulsat per la International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC). En la taula rodona s’ha convidat a reflexionar sobre les oportunitats, els reptes i els obstacles que es troben en les seves carreres per tal de guanyar o de donar visibilitat a dones científiques en els mitjans de comunicació.

La taula rodona ha tingut lloc el dilluns 13 de febrer a la sala de graus de la Facultat de Química, amb la participació de Monica Pérez Temprano, investigadora de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) i Lydia Gil, divulgadora de la ciència i responsable del blog SocialMediaEnInvestigacion.com. Aquest acte s’ha desenvolupat un dia abans del previst per la IUPAC, però ha facilitat que aquesta organització se n’hagi fet ressò a les seves xarxes socials. La taula rodona ha estat moderada per la professora Núria Ruiz, professora de la Facultat de Química.

Finalment, l’acte ha conclòs amb una xocolatada amb coca a l’exterior de la Facultat, on els participants i ponents han tingut l’oportunitat de socialitzar i establir contactes.

Esmorzar per celebrar el Global Women’s Breakfast organitzat per la IUPAC, amb una xocolatada amb coca amb la participació dels assistents, la moderadora i les ponents a la taula rodona.

Aquest acte s’ha sumat, per segon any consecutiu, als més de 300 esdeveniment organitzats a tot el món per col·laborar en fer evidents i reflexionar sobre les limitacions que les dones científiques es troben en els àmbits de la Química, en forma d’esmorzar, i que s’organitzen sota el paraigua de la IUPAC en el marc anual del Global Women’s Breakfast.