16/02/2015

La III Lliga de Debat Universitari proposa: una economia sense moneda?

La III Lliga de Debat Universitari a la URV proposa: una economia sense moneda? Es fa del 16 al 20 de febrer al campus Catalunya, i participen vint estudiants en sis equips. L'equip guanyador representarà la URV en la Lliga de Debat de la Xarxa Vives

Els participants a la Lliga de Debat han de defensar diferents postures sobre una mateixa temàtica al llarg del concurs.
Els participants hauran de defensar diferents postures sobre una mateixa temàtica al llarg del concurs.

La Lliga té com a objectiu, com en l’edició anterior, fomentar el debat i l’intercanvi d’idees dins de la comunitat universitària. Cada edició gira sobre un tema d’actualitat. Enguany la qüestió escollida és: “Una societat avançada i complexa com la nostra, podria funcionar eficientment amb una economia basada principalment en intercanvis no monetaris?”.

Els equips han de preparar-se per poder defensar les dues postures, a favor i en contra de l’enunciat. Els sis equips estan distribuits en dos grups, A (grup 1, 3 i 5) i B (2, 4 “Maginet” i 6 “Aturats”). De dilluns 16 a dimecres 18 els equips s’enfronten en dos debats cada dia, el dijous 19 de febrer hi ha els debats de semifinals entre els dos millors equips i divendres 20 a la tarda es disputa el debat final. Els debats són públics, i els jurats puntuen les actuacions dels equips.

El primer premi de 750 € és per l’equip guanyador, el segon de 450 € és per al finalista, i la millor persona en oratòria rep 200 €. Els jurats s’encarreguen, al llarg de la Lliga, d’anar puntuant els participants per al premi d’oratòria. Teniu més informació aquí.

L’equip guanyador serà el representant de la URV a la XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, que es farà del 23 al 27 de març organitzat per la UOC a Salt (El Gironès), sobre el mateix tema. Teniu més informació aquí.