23/05/2017

La Jornada d’Estrangeria arriba a la setena edició

En aquesta edició, el tema han estat els refugiats i la política d’asil

Un moment de la Jornada, a la seu del Col·legi d'Advocats de Tarragona.

La VII Jornada d’estrangeria: Refugiats i política d’asil va comptar amb ponents de primera línia de l’àmbit acadèmic i pràctic, i estava dirigida a estudiants dels graus de Dret, Relacions Laborals i Ocupació i Treball Social, a professionals de l’Il·lustre Col·legi d’advocats de Tarragona (ICAT), persones vinculades a entitats socials i a particulars amb especial interès sobre aquest tema. Va tenir lloc el divendres, 19 de maig a la sala d’actes de l’ICAT, organitzada  per l’àrea de Dret internacional Privat del Departament de Dret Privat, Processal i Financer de la URV i la Secció d’estrangeria del Col·legi.

Aquest espai va permetre crear un fòrum per tractar les oportunitats perdudes en la política d’asil de la UE i de l’Estat. També va propiciar la presentació del Pla català de refugiats i el Programa d’acollida de Creu Roja, així com la realització d’una avaluació del conflicte sirià des de la perspectiva del drets humans. L’ampli debat que es va generar a l’auditori va ser un indicador de l’actualitat i la sensibilitat que la temàtica de la Jornada genera entre professionals, estudiants i, en el seu conjunt, en la societat civil.