30/09/2022

La Nit de la Recerca segueix dissabte a Reus amb nou xerrades científiques de diferents disciplines

Les xerrades divulgatives “Recerca pel canvi” es faran a la Biblioteca Xavier Amorós de Reus en un dels actes de la Nit Europea de la Recerca a les comarques de Tarragona

Una de les xerrades d'aquest divendres a Reus.

Investigadores i investigadors de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) -institució que coordina aquest esdeveniment-,  la Universitat Rovira i Virgili, l’Institut Català d’Investigació Química i l’Institut de Paleocologia Humana i Evolució Social i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica participaran aquest dissabte a la sessió de xerrades divulgatives Recerca pel canvi. L’acte tindrà lloc aquest dissabte a la Biblioteca Xavier Amorós de Reus a les 11.00 del matí. Les xerrades compten amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus, a través de la Regidoria de Salut i Ciutadania.

Aquestes són les xerrades que  es podran seguir dissabte.

• “Com s’elaborava el vi durant la romanització?”, a càrrec de Toni Corrales Soberino, investigador predoctoral de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC)
  • “Estils de vida i desenvolupament del cervell”, a càrrec de Núria Voltas Moreso, Paula Morales Hidalgo i Carmen Hernández Martínez, investigadores del Departament de Psicologia (URV)
  • “Els ximpanzés: els altres usuaris de la tecnologia”, a càrrec d’Adrián Arroyo Ureña, investigador postdoctoral de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES-CERCA)
  • “Com envellir de forma saludable”, a càrrec de Marta Balanyà Segura, investigadora del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques (URV)
  • “Rosa Parks: les veus i el lideratge”, a càrrec de Gisela Redondo-Sama, investigadora del Departament de Pedagogia (URV)
  • “La intel·ligència artificial: un futur ple de transformacions”, a càrrec d’Enric Petrus Pérez, doctorand a l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
  • “Què passa a dins el cos segons el què mengem? La metabolòmica pot ajudar a comprendre-ho”, a càrrec de Mariona Gispert Llauradó, investigadora de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV)
  • “Robatori de nadons: causa general del franquisme contra la dona”, a càrrec de Santigo J. Castellà Surribas, investigador al Departament de Dret Públic (URV).
  • “Hi ha plàstic en el que consumim i a l’aire que respirem?”, a càrrec de Laureano Jiménez Esteller, investigador al Departament d’Enginyeria Química (URV).

L’acte el presentarà i moderarà Núria Ruiz, divulgadora i investigadora del Departament de Química Física i Inorgànica de la URV.

Des de fa cinc anys la Universitat Rovira i Virgili coordina el node de Tarragona les activitats de la Nit Europea de la Recerca a Catalunya, juntament amb l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES).

Els objectius d’aquesta activitat, cofinançada per la Unió Europea a través del programa Horitzó Europa, són promoure el reconeixement públic de la comunitat investigadora, donar a conèixer la importància de la seva feina per la societat, evidenciar que la recerca, en totes les seves disciplines, és fascinant, i explicar i mostrar la recerca i les investigadores i investigadors que hi ha al darrere.

Més informació i programa d’activitats complert:  http://tarragona.nitdelarecerca.cat/ca/programacio/