19/06/2023

La pianista Sara Serrano guanya el Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra de la URV

El premi li permetrà acompanyar la formació musical durant la propera temporada a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca i al cicle "Primavera musical"

Sara Serrano, guanyadora del Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra de la URV, durant la final

La pianista Sara Serrano és la guanyadora del Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra de la URV, celebrat aquest dissabte amb un concert públic a l’Aula Magna del campus Catalunya. El guardó permetrà a Serrano, que també ha rebut el premi del públic, acompanyar la formació musical durant la temporada 2023-24 a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca i al cicle “Primavera musical”. El segon premi ha sigut per a Ricard Prió, que toca la flauta travessera i que, gràcies al guardó, farà un concert a solo en el cicle “Primavera musical” i tindrà la possibilitat de fer una gira en algunes de les seus del Campus Extens de la Universitat Rovira i Virgili. Pau Camero (baríton), Oriol Estivill (clarinet) i Enric Fernández (violí) han completat la fase final.

Miquel Massana, director de l’Orquestra de la URV, ha destacat el gran nivell dels finalistes, la qual cosa va convertir el concert “en un espectacle molt bonic”. Malgrat tot, la guanyadora va ser la que va demostrar, segons Massana, una millor proposta musical i la que, a criteri del jurat, pot actuar amb solvència davant una orquestra.

Sara Serrano va ser alumna d’Alba Ventura en el Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu i de Marta Zabaleta en l’Acadèmia Marshall. No és el primer premi que rep, ja que ha estat guardonada a Sóller (2014) i a Torí (2016), i al llarg de la seva trajectòria ha tocat en el el prestigiós Carnegie Hall de Nova York i en el Royal Albert Hall de Londres. L’últim any ho ha fet en diverses sales de Catalunya, com ara l’Auditori de Sant Josep (Moià) i l’Auditori Viader de Girona.

Ricard Prió, segon premi

Pel que fa al guanyador del segon premi, Ricard Prió, va cursar el grau mitjà de falta travessera al Conservatori de Música de Sant Cugat, i és membre de la Jove Orquestra Simfònica del Vallès i flauta titular de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC). Ha tocat amb orquestra a llocs com l’Auditori de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu i al Palau de la Música, entre d’altres.

L’actuació de Ricard Prió, que va rebre el segon premi del concurs

El jurat estava format pel director de l’Orquestra Simfònica de la Universitat Rovira i Virgili, Miquel Massana; el director del Conservatori de Vila-seca i responsable de programació de l’Auditori Josep Carreras, Pep Solórzano; la concertino de l’Orquestra Simfònica del Vallès, Marta Cardona; la soprano Anna Maria Ollet i l’oboista Loli Jorge. El concurs sorgeix de la voluntat de ser un espai d’oportunitats per a joves músics i que serveixi d’impuls per a la seva carrera artística.

Foto de família dels finalistes i el jurat del Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra de la URV