24/07/2023

La primera residència d’escriptura creativa d’Aurora a Tarragona mostra la col·laboració internacional i el talent literari

El propòsit de la residència era oferir als estudiants un ambient propici lluny de casa (Regne Unit) per concentrar-se en l'escriptura de les seves dissertacions

Estudiants de la Universitat d’Ànglia de l’Est amb el comissionat de Xarxes Internacionals de la URV a la primera residència d'escriptura creativa a Tarragona.

La Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Universitat d’Ànglia de l’Est (UEA) han organitzat la primera residència d’escriptura creativa de l’aliança Aurora. L’esdeveniment, que va tenir lloc a Tarragona del 3 al 14 de juliol, va destacar per l’excel·lència literària i l’intercanvi cultural.

La residència va començar amb una benvinguda institucional, a càrrec del Centre Internacional i el Servei Lingüístic i de Publicacions de la URV, que van oferir una sessió d’introducció a la història i la llengua de Catalunya. El professor Jean McNeil, de la UEA, va impartir un inspirador taller d’escriptura creativa al campus Catalunya, que va servir per perfeccionar les habilitats d’escriptura dels estudiants amb exercicis engrescadors. Els estudiants de la UEA també van visitar l’Escola de Lletres de Tarragona, entitat que organitza tallers d’escriptura creativa, que els va oferir una visió de l’escena literària local.

El programa social va permetre als estudiants de la UEA presenciar un espectacle de castells i el concurs de focs artificials a la platja. El més destacat de la residència va ser l’esdeveniment de clausura, que va tenir lloc a l’School House Tarragona, on els estudiants van presentar les “tapes” literàries: una deliciosa barreja de no-ficció, guions, poesia i prosa que va mostrar el talent dels escriptors visitants.

Students of the University of East Anglia at the introductory session on Catalonia's history and language
Estudiants de la Universitat d’Ànglia de l’Est a la sessió d’introducció a la història i llengua de Catalunya.

L’èxit d’aquesta residència d’escriptura inaugural d’Aurora va ser testimoni de la dedicació i col·laboració de totes les parts: els organitzadors, la URV, la UEA i, especialment, els estudiants.

La URV i la UEA programaran una segona edició de la residència d’escriptura creativa pel curs acadèmic vinent en què participaran totes les universitats associades d’Aurora. Aquesta iniciativa promet enfortir els llaços internacionals i proporcionar una plataforma perquè els potencials escriptors prosperin en una comunitat d’excel·lència literària.