02/05/2023

La professora Rosa Queral rep la Medalla al treball president Macià de la Generalitat

Queral, ara jubilada, ha combinat el coneixement científic i professional amb l’acció social en benefici de les dones

Guardonats amb la medalla al treball president Macià 2022, que atorga la Generalitat de Catalunya. Rosa Queral Casanova, professora jubilada de la URV és una de les guardonades.

La professora de la URV, Rosa Queral, ha estat una de les 17 persones guardonades amb les medalles al mèrit del treball que atorga la Generalitat de Catalunya. Les medalles i plaques president Macià reconeixen les persones i organitzacions que en el món del treball han destacat per les seves qualitats, mèrits personals o pels serveis prestats en benefici dels interessos generals.

Rosa Queral va ser investigadora i professora d’Infermeria i Pedagogia a la URV fins a la seva jubilació l’any 2014, i ara és responsable del programa Iubilo de la URV. Amb estudis superiors en Pedagogia, Infermeria, Antropologia de la Medicina, Salut Pública i Pediatria, ha desenvolupat la seva trajectòria en el món de la docència universitària, combinant el seu coneixement científic i professional amb l’acció social en benefici de les dones. La Generalitat li reconeix, a més, que ha estat un referent en l’activitat sindical del món universitari treballant en benefici de tot el personal. Queral rep aquest reconeixement després que l’any 2015 rebés la Distinció Maria

Antònia Ferrer, que la Unitat d’Igualtat de la URV per la seva defensa dels drets de les dones.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, van presidir l’entrega de les medalles als premiats. Aragonès va subratllar el paper dels guardonats destacant que “és un agraïment públic i institucional per l’ambició que heu demostrat al llarg de la vostra trajectòria en contribuir a millorar el vostre entorn a través de la vostra feina i contribuir així al progrés de la societat”.

Rosa Queral, professora jubilada de la URV, rep la medalla president Macià de mans de Pere Aragonès, president de la Generalitat, i Roger Torrent, conseller del Departament d'Empresa i Treball.
Rosa Queral, professora jubilada de la URV, rep la medalla president Macià de mans de Pere Aragonès, president de la Generalitat, i Roger Torrent, conseller del Departament d’Empresa i Treball.

Queral va impulsar estudis de diferents temàtiques des de la perspectiva de gènere i va interessar-se per l’estudi i el tractament del dolor. Va formar part de grups d’innovació docent que treballen el domini de les competències orals dels estudiants, el sistema d’avaluació de competències mitjançant eines electròniques i la metodologia de recerca feminista, entre d’altres. I va ser una de les impulsores del primer centre de planificació familiar de la demarcació de Tarragona, a la ciutat de Tarragona, i del curs anual encara vigent Dones, Salut i Educació, organitzat pel departament de Pedagogia de la URV, l’Ajuntament de Deltebre i l’Institut Català de les Dones, que té per objectius organitzar debats sobre temes relacionats amb les desigualtats socials, especialment aquelles que incideixen en la pau, la salut, la llibertat i l’educació de les persones.

Queral va rebre la Distinció Maria Antònia Ferrer per la seva contribució a la societat i la millora de la salut pública a través de l’activisme feminista.