15/07/2016

La recerca de la URV va generar 260 contractes i 165 beques l’any 2015

L'informe de Recerca i Innovació 2015 presentat al Consell de Govern indica que el finançament obtingut per a projectes de recerca recupera els nivells anteriors a la crisi i la producció segueix creixent. La Universitat celebrarà els seus 25 anys durant el curs 2016-17

Laboratori de recerca de la URV

Al Consell de Govern de la URV, celebrat el divendres 15 de juliol, s’ha presentat l’informe de Recerca i Innovació 2015, en què destaca la recuperació del finançament aconseguit pels grups de recerca pels seus projectes, 29,6 milions d’euros entre la URV i els instituts de recerca vinculats. És un nivell similar als anys previs a la davallada econòmica que ha afectat especialment al finançament de la recerca. Aquesta millora econòmica ha repercutit en la generació de 260 contractes de personal i en la convocatòria de 165 beques i ajuts per a la recerca.

L’informe indica que la producció científica de la URV ha tornat a créixer. L’any 2015 s’han publicat 1.224 articles en revistes indexades en la Web of Science i la base de dades Scopus. És la quarta universitat de l’Estat en productivitat científica si es mira el nombre de publicacions en proporció als investigadors, d’acord amb les dades de Web of Science, i és la sisena per impacte comptant els articles que figuren entre l’1% de publicacions més citades (Highly Cited Papers) en proporció al  nombre de d’investigadors, segons les dades d’ Essential Science Indicators (2005-15).

El posicionament de la recerca de la Universitat ha estat decisiu perquè la revista Times Higher Education l’hagi classificat en el lloc 83 del rànquing de les 150 millors universitats de menys de 50 anys.

El Consell de Govern ha pres diverses mesures sobre la contractació, estabilització i promoció de personal docent i ha aprovat la convocatòria de 14 places de professorat.

El Consell també ha aprovat el títol propi de Bachelor de Màrqueting, que impartirà el pròxim curs la Escola Superior de Gestió Comercial i Màrqueting (ESIC). Business & Marqueting School. Al mateix temps ha aprovat la memòria d’adscripció a la URV d’aquesta Escola domiciliada a Barcelona amb la previsió que imparteixi el Grau de Màrqueting a partir del curs 2017-18. En el mateix sentit ha validat la memòria d’adscripció de l’Institut de Gestió Empresarial i Management (IGEMA), també de Barcelona, amb la previsió que a partir del curs 2017-18 imparteixi el Grau d’Administració i Direcció d’Empreses.

25 anys URV

En aquesta sessió el Consell ha conegut la proposta de programa de celebració dels 25 anys de la Universitat que es farà durant el curs 2016-17. La URV va ser creada per llei del Parlament de Catalunya aprovada el 12 de desembre de 1991. Els actes de celebració començaran amb la inauguració del curs i cada mes, fins el setembre de 2017, s’hi faran activitats commemoratives.

A les 12 del migdia el Consell de Govern de la URV s’ha suspès per fer un minut de silenci en memòria de les víctimes de l’atemptat de Niça i en solidaritat amb les seves famílies i entorn. La URV ha reiterat la condemna de l’escalada de violència que viu el món i s’ha reafirmat en la defensa de la democràcia com a mètode de resoldre les diferències.