12/11/2017

La responsabilitat social de les universitats, tema de la trobada anual del SGroup

La URV ha participat de nou a la reunió de Liaison Officers i l’Assemblea General de la xarxa

Els participants al Liaison Officer’s Meeting.

La 29a Assemblea General de la Xarxa d’Universitats Europees SGroup va tenir lloc a la Universitat de Ghent, mentre que la reunió de Liaison Officers (LOM) es va celebrar a la de Liège, a Bèlgica. Els dos actes es van realitzar entre el 9 i l’11 de novembre i van coincidir amb el 200 aniversari de la fundació d’aquestes institucions.

El tema principal de les dues trobades va ser la responsabilitat social de les universitats. El programa de la conferència es va dissenyar per proporcionar als participants la millor oportunitat d’aprendre, intercanviar, i col·laborar entre ells. Durant la LOM, es van realitzar una sèrie de presentacions sobre responsabilitat social, que va ser definida com la manera en què les universitats marquen la diferència per al benestar social i econòmic de les seves comunitats a través de l’ensenyament, la investigació i els esdeveniments o activitats públiques. Al final del programa hi va haver una recepció durant la qual els membres van poder interactuar i discutir futures col·laboracions.

El programa de l’Assemblea General es va obrir amb la presentació de François Théron, director de Política de la Direcció General per a la Migració i els Afers Interiors de la Comissió Europea, que va parlar de les iniciatives polítiques de la UE referents al compromís cívic. El primer dia de la trobada també es van dur a terme presentacions sobre el compromís global de les universitats, la difusió de valors i la diversitat. El segon dia de la GA sempre es reserva per tractar i aprovar assumptes interns de la xarxa, com ara escollir el Comitè Executiu o decidir en quines activitats participarà la xarxa durant l’any següent.