21/12/2017

La Universitat celebra el Nadal 2017 amb música

La Coral, l'Orfeó i l'Orquestra de la URV van oferir ahir el concert de Nadal 2017

Orfeó, Orquestra i Coral, en l'actuació conjunta de cloenda.

Amb una Aula Magna del campus Catalunya plena de gom a gom, les tres formacions de l’Aula de Música de la URV van oferir el tradicional concert nadalenc. En les peces finals conjuntes, a l’escenari hi va haver prop de 150 persones.

En primer lloc va actuar l’Orfeó de la URV.

Orfeó, Coral i Orquestra van actuar primer per separat. L’Orfeó, dirigit per Núria Giménez i que ofereix la possibilitat de cantar a tots els universitaris, va oferir cançons tradicionals de Nadal catalanes, d’Escandinàvia i del Perú, a més de l’Allelujah de Leonard Cohen (amb arranjament de Roger Emerson), acompanyant al piano Miriam Hidalgo. La Coral, de llarga trajectòria i la qualitat de la qual està reconeguda, dirigida per Montserrat Rios, va interpretar per primera vegada Stars  d’Eriks Esenvalds i quatre peces tradicionals catalanes.

La Coral és l’organització més veterana de la URV.

L’Orquestra i Banda, dirigides per Marcel Ortega, va oferir un repertori rítmic i ben treballat, gens fàcil, que incloïa Mambo West Side Story de Leonard Bernstein (arranjament Michael Sweeney); Noche en los trópicos, mov. 2 : Fiesta criolla de Louis-Moreau Gottschalk, simfonia antillana del segle XIX; i Danzón n. 2  d’Arturo Márquez (arranjament d’Oliver Nickel), una famosa peça mexicana. Com a cloenda del concert, les tres formacions musicals van interpretar, dirigits per Montserrat Rios, El noi de la mare i El desembre congelat, de la suite nadalenca d’Albert Guinovart, amb tots els músics i cantaires dalt de l’escenari.

L’Orquestra va reunir molts músics en el concert de Nadal.

“Ha estat un concert rodó. L’objectiu de la nostra Aula d’extensió Universitària és que tothom pugui gaudir de la música i que aquesta tingui presència en la vida universitària”, va dir Montserrat Rios, coordinadora de l’Aula. La URV és l’única universitat catalana on s’han organitzat diferents formacions musicals estables que assagen regularment i ofereixen concerts, i on es duen a terme altres activitats musicals, com les classes de solfeig o l’organització de concerts d’altres formacions.