29/11/2023

La URV acull la II Jornada de protecció de dades de les universitats catalanes

Una vintena d'experts de les universitats han abordat la protecció de dades en recerca, la llei de transparència i la ciberseguretat al sector universitari

Representants de les universitats catalanes a la II jornada de protecció de dades de les universitats catalanes, que ha tingut lloc aquest dimarts a l'edifici del Rectorat de la URV.

La URV ha estat la universitat amfitriona de la II Jornada de protecció de dades a les universitats catalanes, organitzada pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), aquest dimarts 28 de novembre. Després d’una primera edició a Lleida l’any passat, la segona edició ha comptat amb la participació de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) i ha abordat temes com la protecció de dades en recerca, la llei de transparència i la ciberseguretat al sector universitari.

En el marc de les ponències que s’han realitzat, Mireia Herranz i Toni Cortés, delegats de protecció de dades personals de la URV, han tractat la protecció de dades i la ciberseguretat. En aquest sentit, han explicat com afrontar una gestió dinàmica de tractaments de dades personals des de la protecció de dades i l’establiment de garanties adequades.

La jornada ha aplegat una vintena de delegats i representants de les universitats catalanes en aquesta matèria a l’edifici del Rectorat de la Universitat.