22/12/2016

La URV assisteix a l’Assemblea General i a la reunió de tècnics d’enllaç del SGroup

La Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia de Trondheim (Noruega) va ser l’escollida per acollir l’Assemblea General i la reunió anual de tècnics d’enllaç de la xarxa. La URV és membre de la xarxa des de 2007

Tècnics d'enllaç del SGroup
El grup de Tècnics d'enllaç del SGroup, durant la trobada.

La URV va assistir a la reunió de tècnics d’enllaç i a l’Assemblea General de la Xarxa d’Universitats Europees SGroup, que va tenir lloc de l’1 al 3 de desembre. Un total de 63 representants de 33 institucions de dins i fora de la UE van visitar la Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia (NTNU) de Trondheim per parlar sobre la internacionalització de l’educació superior, les estratègies en recursos humans per a investigadors i l’estratègia de la xarxa per als propers anys. Tres representants de la URV van participar-hi: Francesc Xavier Grau i Mar Reguero, que van contribuir al programa com a conferenciants, i Rebeca Tomás, del Centre Internacional, que hi va assistir com a tècnica d’enllaç.

El tema central de la reunió anual de tècnics d’enllaç va ser “Succeeding in strategic global engagement – IROs management a key factor. L’esdeveniment es va realitzar en format seminari interactiu a través del qual totes les universitats van poder compartir i aprendre bones pràctiques per a una gestió efectiva dels recursos, establir associacions estratègiques i aplicar enfocaments de projecte a activitats de les oficines de relacions internacionals. Els membres de la xarxa també van presentar iniciatives de baix a dalt per a futures col·laboracions relacionades amb projectes i activitats entre les universitats del SGroup i les institucions associades.

L’Assemblea General va portar per títol Attractive, Competitive, Smart – EU HEIs’ Human Resources Strategies for Researchers  i es va enfocar en la creació d’un entorn de suport per a investigadors i eines per avaluar la capacitat de recerca institucional. Durant l’Assemblea General es van escollir el nou president i els membres del Comitè Executiu.