15/05/2023

La URV és la cinquena millor universitat de Catalunya i la 16a de l’Estat espanyol, segons el rànquing CWUR

Aquesta classificació, publicada per la consultora Centre World University Rankings, posiciona la URV en el lloc 537 de les més de 20.500 universitats del món

CRAI Campus Sescelades

La consultora dels Emirats Àrabs Units Center World University Rankings (CWUR) situa la Universitat Rovira i Virgili (URV) en la posició 537 en l’edició 2022-23 del seu rànquing, on també apareix en la setzena posició espanyola i la cinquena catalana. Aquesta classificació analitza 2.000 universitats de les 25.531 que hi ha a tot el món.

L’edició d’enguany està liderada a nivell mundial per la Universitat de Harvard, seguida per l’Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT), la Universitat d’Standford i la Universitat de Cambridge. A nivell català, la URV apareix com la cinquena millor universitat pública, per darrera de la UB, la UAB, la UPC i la UPF. Respecte les 52 universitats espanyoles analitzades ha quedat situada en la 16a posició.

Per arribar als seus resultats, aquest rànquing fa servir indicadors relatius tant a la docència com a la recerca al voltant de quatre aspectes: la qualitat de l’ensenyament, que es calcula a través del nombre d’alumni que han aconseguit premis internacionals o reconeixements; l’ocupabilitat, que es mesura amb el nombre d’alumni que ocupen alts càrrecs a empreses internacionals; la qualitat del personal docent i investigador, que es mesura segons el nombre d’acadèmics que han guanyat premis internacionals, així com el rendiment i la recerca.