05/03/2021

La URV dona la benvinguda a 236 nous estudiants de doctorat

Els nous doctorands i doctorandes es reuneixen enguany de forma virtual, ja que degut a la pandèmia tots els actes i cursos de formació del doctorat es faran en línia, fet que han agraït alguns estudiants internacionals

Al fons de la imatge, Francesc Díaz, Josep Manel Ricart i Ignasi Salvadó, que van conduir l'acte de benvinguda als doctorands.
L'acte de benvinguda dels nous estudiants de doctorat acostumava a celebrar-se al Paranimf del Rectorat, però enguany ha estat virtual. Fotografia de l'acte el 2018.

La URV ha donat avui la benvinguda a 236 nous estudiants que començaran aquest any el seu doctorat a la nostra Universitat. Durant l’acte, que s’ha hagut de fer de forma virtual, el director de l’Escola de Postgrau i Doctorat, Josep Ribalta, els ha donat la enhorabona per haver accedit a les places i per començar la seva carrera com a investigadors a la URV, a més de facilitar-los informació pràctica sobre els seus estudis.

Josep Ribalta ha fet èmfasi en què els estudiants de doctorat tenen un rol actiu en la tasca de recerca de la Universitat. Per això, la URV també els facilita eines i cursos per fomentar competències transversals, com la comunicació, per tal de posar el coneixement al servei de la societat. Enguany, aquesta formació es farà de forma virtual, cosa que demanaven des d’abans de la pandèmia molts estudiants que realitzen la seva investigació fora del país. Els estudiants amb contracte d’investigació que requereixin utilitzar laboratoris o altres instal·lacions de la URV poden ser als campus de forma presencial, tot i que cada doctorand ho pacta amb el seu director segons les seves necessitats específiques.

Els 236 nous doctorands se sumen als aproximadament 1200 estudiants que realitzen el seu doctorat a la URV, una xifra que creix cada curs, i formaran part dels 25 programes de doctorat de què disposa actualment la Universitat, i que es distribueixen en totes les àrees del coneixement: arts i humanitats, ciències naturals, ciències de la salut, ciències jurídiques i socials, i enginyeria i arquitectura. Destaca l’augment d’estudiants de doctorat en l’àmbit de ciències de la salut, que el curs anterior va créixer un 9%, amb 288 estudiants.

D’entre els estudiants de doctorat de la URV, també destaca la paritat de gènere que s’ha aconseguit dins la Universitat, doncs un 51% dels doctorands són dones. A més, el 42% dels estudiants són internacionals, procedents principalment d’Itàlia, Colòmbia, Equador, Xina, Xile, Iran, França, Brasil, Mèxic, Portugal, Cuba, Índia, Líban i Turquia.