03/09/2015

El rànquing de Xangai situa la URV entre les més destacades del món en informàtica i química

En computació, la universitat escala posicions i se situa entre les 150 primeres del món mentre que en química es troba entre les 200. L’Academic Ranking of World Universities (ARWU) destaca les 500 millors universitats del món i les 200 primeres en cinc àrees de coneixement i en cinc disciplines seleccionades.

En aquest rànquing de referència internacional, que elabora la Universitat Jiao Tong de Xangai, la Universitat Rovira i Virgili destaca en dues de les cinc disciplines (ARWU-SUBJECT). En ciències de la computació, la URV millora la seva posició respecte l’any 2014 i passa de trobar-se entre les posicions 151-200 del món a ocupar un lloc entre les 101-150. Es troba a la mateixa posició que tres universitats catalanes més: la UPC, la UAB i la UPF i per darrere de dues universitats espanyoles, la de Granada i la de Jaén.

Pel que fa a l’àmbit de la química, la Universitat se situa entre les posicions 151-200 del món, la mateixa que va ocupar els anys 2012 i 2013. Pel que fa a la resta d’universitats catalanes, la URV es troba a la mateix lloc que la UAB i per darrere de la Universitat de Barcelona, que se situa entre les 101-150.

Des de l’any 2003, el Centre d’Universitats d’Excel·lència Mundial i l’Institut d’Educació Superior de la Universitat Jiao Tong de Xangai (Xina) publica aquest informe, que revisa la producció científica i acadèmica de prop de 1.200 universitats, de les més de 17.000 que hi ha al món. El 2007 va iniciar el rànquing acadèmic per àrees de coneixement (ARWU-FIELD) que posiciona les Universitats en aquests àmbits: ciències naturals i matemàtiques, enginyeries, ciències agrícoles i de la vida, medicina clínica i farmàcia, i ciències socials. Dos anys més tard va impulsar l’ARWU-SUBJECT que publica les 200 universitats del món classificades per cinc matèries: matemàtiques, física, química, ciències de la computació, i economia/negocis.

La metodologia del rànquing de les millors universitats del món -que es va fer públic el dia 15 d’agost passat- incorpora l’anàlisi de dades bibliomètriques sobre el nombre de premis rellevants obtinguts per l’alumnat i el professorat, els investigadors més citats en 21 àrees de recerca, els articles publicats a les revistes Nature i Science i els articles indexats al SCI, així com l’eficiència acadèmica en funció de les dimensions de la institució.

Pel que fa al rànquing general la Universitat de Harvard segueix sent la número ú del món 13è any consecutiu.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web de l’ARWU que recull els històrics de tots els anys.