06/04/2021

La URV participa en l’activitat mEduTarraco Covid Edition 2021 per conèixer Tarragona

Estudiants del grau en Pedagogia donen suport a l’organització del projecte educatiu, que permet conèixer la ciutat de forma lúdica amb l’ús d’una aplicació mòbil

estudiants de secundària utilitzant l'app MHM a Tarragona

El projecte educatiu mEduTarraco torna aquesta primavera amb una tercera edició adreçada a tota la ciutadania. Es tracta d’una activitat amb l’aplicació Mobile History Map (MHM), que es podrà fer fins al 30 de maig i que permet visitar en forma de joc els punts emblemàtics de la ciutat de Tarragona.

MHM es va crear per iniciativa del programa mSchools com un recurs educatiu digital de georeferenciació que permet als alumnes d’escoles i instituts crear continguts de forma col·lectiva sobre punts d’interès propers a les seves escoles.

L’estudiantat del tercer curs del grau en Pedagogia de la URV col·labora amb el projecte dins del marc de l’assignatura “Disseny de recursos educatius i d’entorns tecnològics per a la formació”. Realitzen tasques relacionades amb la formació, la coordinació d’aspectes logístics, l’avaluació de les activitats i la producció de recursos adreçats a la difusió del projecte.

Col·laboració amb La Marató de TV3

mEduTarraco se suma a les activitats de La Marató de TV3 i els patrocinadors del projecte faran una aportació solidària per cada participant que completi el recorregut amb l’app MHM. Poden participar-hi totes les persones interessades a conèixer la ciutat de Tarragona d’una manera lúdica, educativa i solidària.

El projecte es fa enguany de forma asincrònica: romandrà obert fins al 30 de maig perquè els usuaris triïn la data més convenient per fer l’activitat. Els centres educatius poden fer-ho com en les edicions anteriors amb grups d’alumnes.

mEduTarraco és una iniciativa d’un equip de 15 docents i està organitzada pels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, l’Ajuntament de Tarragona i i el programa mSchools, impulsat per la Fundació del Mobile World Capital. També compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, i amb el suport d’Itinerarium, la Universitat Rovira i Virgili, Repsol i l’Autoritat Portuària de Tarragona.

Podeu descarregar-vos l’app MHM a Google Play i a App Store.