13/06/2024

La URV pren el testimoni i ja es prepara per organitzar els Campionats de Catalunya Universitaris del 2025

L’Anella Mediterrània de Tarragona acollirà les competicions de la propera edició d’una cita esportiva que aquest any ha coordinat la Universitat Pompeu Fabra

Josep Pallarès rep el testimoni de la mà de la rectora de la UPF, Laia de Nadal

La Universitat Rovira i Virgili (URV) ja es prepara per organitzar la propera edició dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) després de prendre el relleu a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) durant l’acte de cloenda de la 39a edició, celebrat aquest dijous a Barcelona. L’Anella Mediterrània de Tarragona acolliran les proves d’una cita que reuneix esportistes de les dotze universitats catalanes que formen part de l’ECU (Esport Català Universitari) i que en aquesta última edició s’ha celebrat a Mataró sota la coordinació de la UPF.

Després de la projecció d’un vídeo de resum de l’última edició, el moment més destacat de l’acte de cloenda ha estat l’escenificació del relleu. Primer, la regidora delegada d’Educació, Formació Professional, Universitat i Esports de l’Ajuntament de Mataró, Bea Delgado, ha lliurat la bandera dels CCU 2025 al segon tinent d’alcalde i conseller d’Esports, Educació, Turisme Esportiu i Salut de Tarragona, Berni Álvarez. Tot seguit, ha estat la rectora de la UPF, Laia de Nadal, qui ha lliurat el testimoni al rector de la URV, Josep Pallarès, que ha destacat l’orgull que per a la institució significa organitzar la propera edició d’una cita esportiva amb molta tradició i, sobretot, valors. Berni Álvarez també s’ha mostrat il·lusionat pel fet que Tarragona aculli les proves i ha explicat que els equipaments de l’Anella Mediterrània, com ara el Palau d’Esports Catalunya, el camp de rugbi i el pavelló municipal de Campclar, seran l’epicentre de les competicions.

Berni Álvarez i Bea Delgado sostenen la bandera de la propera edició dels CCU

Per altra banda, en la valoració de l’edició acabada de tancar, Bea Delgado i Laia de Nadal han destacat la capacitat de convocatòria, l’èxit de participació i el nivell esportiu dels CCU 2024, mentre que Aleix Villatoro, director del Consell Català de l’Esport, ha posat de manifest la quantitat d’esports que s’han practicat enguany, així com la internacionalització de l’esport universitari gràcies als jocs de la EUSA (European University Sports Association), que es disputaran aquest mes de juliol a Hongria.

Per finalitzar l’acte, que ha tingut lloc al Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, s’han lliurat els guardons als esportistes guanyadors dels CCU 2024, entre els quals els representants de la URV, que s’han endut un total de 22 medalles, quatre d’or. També s’han reconegut les federacions, empreses patrocinadores i demés col·laboradors de la cita.

Els Campionats de Catalunya Universitaris 2024 han estat un èxit, segons els organitzadors, gràcies a la col·laboració de totes les entitats participants. La cita esportiva seguirà el proper any a Tarragona, amb la URV com a universitat organitzadora, mantenint l’esperit de competició i esportivitat entre les universitats catalanes.