26/03/2019

La URV, present a la fira d’educació superior més important d’Àsia

Participa a la 14a edició de l'Asia Pacific Association for International Education amb una delegació de les universitats catalanes i el Govern de la Generalitat

La delegació catalana a la 14a edició de l'Asia Pacific Association for International Education, amb el vicerector d'Internacionalització de la URV, John Style, i la cap del Centre Internacional, Marina Casals.

El Govern de la Generalitat i les universitats catalanes, entre les quals hi ha la URV, presenten les principals característiques del sistema de coneixement de Catalunya a la 14a edició de l’Asia Pacific Association for International Education (APAIE), que té lloc a Kuala Lumpur fins aquest divendres 29 de març. En aquesta fira d’educació superior, la més important d’Àsia, la delegació catalana participa i organitza diferents activitats, a més de posar a disposició dels visitants de l’estand de les universitats catalanes diferents publicacions i documentació sobre com estudiar a Catalunya o l’oferta de titulacions, entre d’altres.

La delegació catalana, encapçalada pel secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Lluís Baulenas, ha fet avui una presentació del sistema català d’universitats i recerca en una conferència on s’ha tractat la capacitat d’atracció de les universitats catalanes per a estudiants internacionals, especialment els provinents del continent asiàtic.

Prèviament la delegació s’ha reunit amb la directora general d’Educació de Malàisia, Siti Hamisah Binti Tapsir, amb qui ha estudiat possibles vies de col·laboració en àmbits com la docència i la recerca amb aquest país asiàtic.

Juntament amb el CIC, la delegació també compta amb integrants de la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), la Universitat Ramon Llull (URL), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i la Universitat Abat Oliba CEU (UAO).

A més del vicerector d’Internacionalització, John Style, també forma part de la delegació que s’ha desplaçat a Kuala Lumpur, Marina Casals, cap del Centre Internacional de la URV, que ha presentat el projecte europeu SUCTI. Coordinat per la URV i integrat per set socis més, fomenta la internacionalització del personal d’administració i serveis a les seves institucions.

La fira Asia Pacific Association for International Education (APAIE), està organitzada enguany per la Universiti Teknologi Malaysia (UTM)amb la temàtica “competència global en l’educació internacional”. L’APAIE és una associació internacional sense ànim de lucre, fundada el 2004, a la Universitat de Corea. Està formada per representants universitaris de tretze països i regions de l’Àsia-Pacífic. Aquesta associació té com a objectiu principal assolir una major cooperació entre les institucions acadèmiques d’educació superior, fomentar la investigació, estimular i facilitar l’intercanvi i la internacionalització de l’educació superior a l’Àsia, a les regions del Pacífic i al món. També vol promoure i donar suport a la internacionalització de les institucions acadèmiques. Aquesta és la setena edició en què el sistema universitari català hi és present.