08/04/2021

La URV renova el vehicle de servei intern per un de 100% elèctric

La nova furgoneta, que es destinarà a les tasques del servei de correu intern de la Universitat, substitueix l’anterior vehicle elèctric que estava en servei des del 2017

La renovació s’ha fet mitjançant el sistema renting i es tracta d’un vehicle totalment elèctric (BEV), és a dir, que funciona només amb bateries, no genera emissions i no requereix de cap combustible fòssil. Tota l’electricitat que consumeix el vehicle de la URV és d’origen renovable certificat, com també succeeix amb tota l’electricitat consumida a la Universitat. Utilitzar un vehicle 100% elèctric evita les prop de quatre tones de CO2 que es produirien cada any amb la combustió de gasoil.

La renovació del vehicle corporatiu, que reforça el compromís de la URV amb la sostenibilitat i la reducció d’emissions de CO2, es produeix en un any que serà clau per a la descarbonització de la Universitat. Durant el 2021, es definiran els nous objectius d’acció climàtica de la URV pel 2030, més ambiciosos i on la mobilitat de la comunitat universitària tindrà un pes important. A més, està previst que entri en servei el carril bici que connectarà el centre de Tarragona amb els campus, i que permetrà accedir-hi fàcilment en bicicleta o vehicles de mobilitat personal, el que reduirà els desplaçaments amb vehicles propulsats per combustibles fòssils.