28/07/2021

La URV rep 942.000 euros per modernitzar i digitalitzar recursos acadèmics

L'ajut del Ministeri d'Universitats té per objectiu incrementar un 10% l'índex de digitalització del sistema universitari

El Consell de Ministres de govern espanyol va aprovar el 27 de juliol la concessió de forma directa de subvencions a les universitats públiques per un import de 76,85 milions d’euros distribuïts en dos anys per impulsar la modernització i digitalització del sistema universitari. La URV rebrà 942.222,3 euros del que s’anomena pla UniDigital, que té per objectiu contribuir a incrementar l’índex de digitalització del sistema universitari en un 10% respecte de l’any previ a la pandèmia, el 2019.

Amb els diners atorgats, les universitats han de fer actuacions que contribueixin a modernitzar l’equipament digital i reduir la bretxa digital; millorar els entorns d’aprenentatge digital i integrar les eines de col·laboració i participació a classe, i millorar l’oferta digital per als estudiants amb materials, continguts i recurs, i la formació de professorat en competències digitals.

La meitat de les ajudes que rebran les universitats són per impulsar projectes interuniversitaris d’innovació digital i l’altra meitat per a infraestructures, desenvolupaments tecnològics i projectes d’innovació docent. Pel que fa a aquests últims, la URV es planteja implementar projectes per a la millora de la docència digital i per digitalitzar processos interns. Els diners que rebrà es divideixen en dues anualitats: 805.517,30 euros aquest 2021 i 136.705 al 2022.