30/04/2019

La URV rep un reconeixement de la Universitat Pompeu Fabra per promoure la prevenció de riscos laborals

El guardó és compartit amb les universitats de Burgos, Castilla-La Mancha, Politécnica de Valencia, de Sevilla, de Zaragoza i la UNED

Representatns de les universitats guardonades per la primera edició dels guardons a la integració de la seguretat i la salut en l'activitat universitària.

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha celebrat el 29 de maig el lliurament de la primer edició dels reconeixements a la integració de la seguretat i la salut en l’activitat universitària. La URV ha estat guardonada en la categoria d’institució que ha col·laborat amb la UPF en la creació, la promoció i la divulgació de la cultura preventiva, junt amb les universitats de Burgos, Castilla-La Mancha, Politécnica de Valencia, de Sevilla, de Zaragoza i la UNED. El guardó reconeix la col·laboració de les universitats premiades amb la UPF per a la implementació de la prevenció de riscos laborals al sistema de gestió general de la universitat barcelonina.

Les oficines de prevenció de riscos laborals d’aquestes universitats van establir una xarxa de treball col·laboratiu a través de la qual comparteixen experiències i coneixements des de l’any 2016. Des d’aleshores han elaborat materials informatius per a espais comuns de risc especial en laboratoris i tallers, en l’elaboració d’instruccions i unificant criteris de senyalització, així com també la redacció de procediments pera riscos emergents.

Aquest fòrum serveix com a plataforma d’assessorament entre universitats a partir de l’experiència acumulada per cada una d’elles i també s’intercanvien plecs de licitació d’expedients, es comparteixen novetats legislatives o documents tècnics, que poden ser d’utilitat per a totes les institucions.