21/11/2018

La URV reuneix els recent doctors i doctores en un acte per reconèixer el seu esforç

Aquest dimarts s'han lliurat Premis Extraordinaris de Doctorat de la promoció 2016-2017 i els certificats de doctorat a la promoció 2017-18

Una imatge dels doctors i doctores que han pogut poder assistir a l'acte de graduació, amb els membres que han presidit l'acte i els qui han aconseguit el premi extraordinari de final de doctorat.

154 doctors i doctores s’han graduat a la URV durant el curs 2017-18, una part dels quals han estat presents aquest dimarts a l’Aula Magna del campus Catalunya per participar a l’acte de graduació. Ho han fet acompanyats de responsables del govern de la Universitat, coordinadors dels programes de doctorat, supervisors de tesis i de familiars i amics. Aquesta promoció ha estat apadrinada per la directora general d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat de Catalunya, Mar Camacho que es també doctora per la URV i professora del Departament de Pedagogia que ha parlat del doctorat com a repte i ha fet una crida a les dones doctores a no frenar la carrera professional i afrontar el desafiament de combinar-lo amb la vida personal. Camacho ha parlat també de recerca, de rigor científic, de retorn a la societat i de les competències que considera que han de tenir els doctors i doctores: competències digitals, en llengües estrangeres i facilitat de col·laboració amb altres investigadors d’aquí i de fora.

De la seva banda Josep Ribalta, director de l’Escola de  Doctorat, ha apuntat que una part molt important del mèrit investigador de la Universitat és gràcies als doctorands, que són també un element rejovenidor: “Gent jove, crítica que fa que la gent que està a la Universitat no s’adormi”. Persones amb diferents edats i maneres de fer que treballen juntes,  “un fet que no és tan fàcil”. Ribalta ha recordat que la URV és una de les poques universitats d’Europa que entrena els doctorands i els directors de tesi per aquest procés.

Nicole Kalemba, ha parlat en noms dels recents doctors i doctores.

Una vegada s’ha fet el lliurament dels diplomes que els acrediten com a doctors i doctores, Nicole Kalemba, recent graduada ha parlat de l’esforç que els ha suposat fer aquest camí “no sempre fàcil però enriquidor i que ens ha ajudat a créixer, un estrès continuat que ha valgut la pena per treure cada dia el millor de tots nosaltres”, ha apuntat.

En aquest acte també  s’han lliurat els 24 Premis Extraordinaris de Doctorat del curs 2016-17.  Pablo Hernández Alonso, com a representant dels premiats ha destacat que el doctorat canvia les seves vides i dels qui els envolten, “d’aquí la importància d’estar ben acompanyat de bons supervisors, familiars i amics”.

S’han lliurat els diplomes que reconeixen els graduats i els premis extraordinaris de doctorat.

L’acte l’han tancat el president del Consell Social, Joan Pedrerol, qui ha destacat la relació de la inversió en recerca amb el benestar i la rectora de la URV, María José Figueras que els ha dit que confiïn ara amb la seva preparació. Figueras ha parlat d’ells com el relleu generacional de la Universitat i els ha recordat la importància de la transferència dels resultats de la seva recerca. La rectora ha fet un reconeixement als directors de tesi i els ha recordat que poden continuar la seva vinculació amb la Universitat a través del programa Alumni.