30/05/2017

Oficines de Congressos d’Universitats i Fundacions Espanyoles comparteixen experiències a la URV

Representants de deu universitats espanyoles s’han trobat aquest dijous i divendres a la Universitat Rovira i Virgili en el marc de la dotzena trobada de l’associació d’Oficines de Congressos de les Universitats i Fundacions Espanyoles (OCUE) que enguany ha acollit l’oficina de congressos de la URV, ubicada a la Fundació Universitat Rovira i Virgili

Imatge de grup dels participants.

Es tracta d’unes jornades per compartir coneixements, idees i experiència i per consolidar també les relacions entre els professionals, amb l’objectiu de millorar la pràctica professional dels assistents.

A banda de compartir informació i experiències sobre l’organització de congressos científics, durant aquests dos dies s’han pogut escoltar xerrades d’experts en el tractament fiscal en els congressos nacionals i internacionals i en captació de recursos i patrocinis i, entre d’altres, s’ha organitzat un taller sobre el valor que es pot aportar a l’organització de congressos seguint el mètode CANVAS.

Una de les sessions del congrés.

Al mateix temps s’ha dedicat una sessió a parlar de l’impacte que l’activitat congressual té sobre el turisme. Precisament al voltant del turisme i els congressos acadèmics s’ha organitzat una taula rodona on s’han posat de manifest experiències i indicadors d’impacte.

Durant el congrés s’ha parlat també de la comunicació dels esdeveniments, abans, durant i després a través d’unes sessions teòriques que s’han dut a terme des de la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV, ComCiència.

Al final del congrés s’ha fet pública la renovació dels càrrecs de l’associació d’Oficines de Congressos de les Universitats i Fundacions Espanyoles. Enguany hi ha hagut canvi de junta directiva i l’oficina de congressos de la URV passa a assumir la secretaria de l’associació.