11/07/2021

La URV treballa per internacionalitzar el territori a través de les activitats adreçades a la societat

Ho fa a través d'un projecte europeu que obre les activitats d'internacionalització al món local

Personal de la URV, la Generalitat i de l'ACUP participant al curs d'Internacionalització en l'Educació Superior per a la Societat, que han dissenyat les activitats que s'oferiran els propers cursos.

Internacionalització de l’Educació Superior per a la Societat (IHES) és un projecte europeu a través del qual la Universitat introdueix la internacionalització al seu compromís social amb el territori. Ho fa a través de les activitats que la URV ofereix a la societat, no només pel que fa a l’educació i la recerca, sinó també en l’àmbit de l’extensió universitària. A través de les activitats del Campus Extens, l’Aprenentatge Servei, la URV Solidària i el voluntariat, Esports, l’Oficina de l’Estudiant i Medi Ambient, entre d’altres, es farà arribar la internacionalització al món local.

Aquest projecte pretén que la internacionalització no només se centri en el personal i en els estudiants de la Universitat, per això la URV i la Palacký University Olomouc, de la República Txeca, són les dues universitats que implementaran les activitats, cadascuna al seu àmbit territorial, i compten amb altres organitzacions sòcies en aquest projecte del programa Erasmus+. De fet, utilitzen un disseny quasi experimental perquè el coneixement que es generi a Catalunya i la regió d’Olomuc es pugui transferir.

Així, es crearan el Catalunya IHES Lab i l’Olomouc IHES Lab, que serviran per testejar les activitats. És per això que el personal de l’Oficina de Compromís Social, l’Oficina de l’Estudiant de la URV i el Centre Internacional ja s’ha format i està dissenyant les activitats, ja existents o de nova creació, que continguin el component d’internacionalització i que s’oferiran a la societat durant el curs 2021-22. Un cop fetes, se n’avaluarà l’impacte i es tornaran a oferir activitats durant els següents cursos.

Personal de la URV i de l’ACUP durant la formació del projecte IHES.

Els resultats esperats del projecte són la publicació d’un informe sobre bones pràctiques d’Internacionalització de l’Educació Superior per a la Societat a Europa; un informe sobre el concepte, la implementació i els resultats dels laboratoris regionals IHES a Catalunya i a la regió d’Olomouc; una guia per implementar IHES; el desenvolupament d’un model regional d’implementació d’IHES i la creació d’una xarxa IHES d’organitzacions.

La Palacký University Olomouc és el coordinador principal del projecte que també integren la Universitat Rovira i Virgili; la Generalitat de Catalunya amb la Secretaria d’Universitats i Recerca; la xarxa de la qual és membre la URV, SGroup Universities in Europe, l’Associació de Cooperació Acadèmica; la Plataforma d’Aprenentatge Permanent a Bèlgica; el Global Impact Institute, i la regió d’Olomouc a la República Txeca. L’ Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) també hi participa com a soci adjunt.