07/04/2022

La USPIR estableix relacions amb investigadors i investigadores d’Aurora per al finançament de projectes de recerca sobre l’hidrogen

Una sessió informativa ha permès conèixer a fons la convocatòria Clean Hydrogen Joint Undertaking d'aquest 2022 i un esdeveniment d'intermediació ha propiciat noves col·laboracions

Infoday & Brokerage event on the call 2022 of the Clean Hydrogen Joint Undertaking.

La sessió “Infoday & Brokerage event on the call 2022 of the Clean Hydrogen Joint Undertaking” ha tingut lloc el dijous 7 d’abril de forma virtual amb l’assistència de 30 persones, majoritàriament investigadors i investigadores de la URV i d’altres universitats de la xarxa Aurora i també tècnics i estudiants de doctorat.

En primer lloc, Claudiu Pavel, Clean Hydrogen JU Officer, ha presentat les oportunitats que ofereix la convocatòria i ha analitzat els tòpics oberts per aquest 2022. Pavel gestiona una cartera de projectes d’investigació i innovació sobre producció d’hidrogen renovable per altres vies que no siguin l’electròlisi, desenvolupament de materials per a aplicacions de piles de combustible i emmagatzematge subterrani d’hidrogen.

La convocatòria està organitzada en 4 pilars: producció; emmagatzematge i distribució; usos finals, i activitats horitzontals de l’hidrogen. Per cada un d’aquests pilars, les persones interessades en fer una breu presentació de la seva recerca han tingut l’oportunitat de donar-se a conèixer. D’aquesta manera, es busca trobar sinergies per possibles col·laboracions. En total, 9 presentacions han donat llum a la recerca que es fa al voltant de l’hidrogen.

La sessió ha estat organitzada per la Unitat de Suport a les Propostes Internacionals d’RDi (USPIR) de la URV, que és la unitat de la URV que té l’objectiu donar suport a la comunitat investigadora en la preparació de propostes per aconseguir el finançament internacional dels seus projectes de recerca.