01/12/2021

Laia Maza i Alba Díaz participen en el Pacte de Talent del Clúster Audiovisual de Catalunya

Les estudiants de Comunicació Audiovisual a la URV van ser seleccionades per formar part de la gravació i edició de dos projectes audiovisuals amb la col·laboració de l'Institut del Teatre. Les obres es van projectar ahir dimarts al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona

Fotograma de la creació "Me parece que sufro lo que en mi profesión llaman nostalgia", en la que ha participat L'estudiant Laia Maza.

Les estudiants de Comunicació Audiovisual a la URV Laia Maza i Alba Díaz van ser dues de les 26 persones escollides per participar en la convocatòria de Pacte de Talent del Clúster Audiovisual de Catalunya 2021, que ofereix a estudiants universitaris i recent graduats amb talent emergent l’oportunitat de professionalitzar-se en les arts escèniques i visuals. Durant les darreres setmanes les dues estudiants han participat en la gravació i edició de vídeos centrats en el teatre i la dansa contemporània amb la col·laboració de l’Institut del Teatre. El resultat d’aquest treball es va poder veure ahir dimarts al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, en el marc de la Setmana del Talent Audiovisual, que té lloc fins el 3 de desembre.

El projecte en el que ha participat Laia Maza ha participat en un projecte audiovisual centrat en una coreografia de dansa contemporània que porta per títol “Me parece que sufro lo que en mi profesión llaman nostalgia”. Creada per Javier Aras i Enrique López i interpretada per ells mateixos i Clàudia Bosch, aquesta coreografia va ser finalista de la setena edició de la gala del Premi de Dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona i va guanyar el premi del públic i el premi SAT Teatre per desenvolupar-la en forma d’espectacle coreogràfic.

De la seva banda, el projecte d’Alba díaz, anomenat NO(W)HERE, qüestiona els paràmetres de patriotrisme o nacionalitat. Amb aquesta obra de teatre es vol transmetre que el cos és un territori que compta amb el seu propi centre de gravetat i sentit inherent, més enllà del lloc d’origen. En l’obra, creada per Natalia Barraza, també es parla del subjecte nòmada contemporani.

Moment de la projecció de l’obra teatral en què ha participat l’estudiant Alba Díaz.

Les dues estudiants han mostrat el seu agraïment per haver tingut l’oportunitat de participar en una experiència professional nova, on han pogut conèixer gent i espais únics i, sobretot, per haver-se pogut apropar al món professional.

Tots els vídeos dels artistes es trobaran disponibles properament al canal Youtube del Pacte de Talent del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Talent emergent a les universitats

La Setmana del Talent Audiovisual és el principal esdeveniment que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya. Es tracta d’una trobada amb la complicitat de les universitats catalanes i un gran nombre d’empreses del sector audiovisual. El seu objectiu és posar en contacte el talent emergent que acaba de graduar-se amb el món de l’empresa. En l’edició d’enguany hi han participat 26 estudiants i/o persones graduades d’un total de 8 universitats catalanes, que s’han distribuït en 8 equips de treball vinculats al circ, el teatre, la dansa i la música.

El Clúster Audiovisual de Catalunya, és una associació d’empreses i institucions del sector audiovisual i multimèdia que agrupa a més de 100 entitats entre les quals hi ha empreses de producció, postproducció, realitat virtual, videojocs, publicitat, universitats o centres audiovisuals de Catalunya entre d’altres.