05/05/2015

L’Ajuntament d’Amposta i la URV signen un conveni de col·laboració per reforçar el treball de la Càtedra d’Economia Local i Regional

Universitat i Ajuntament continuaran promovent el coneixement i la innovació en economia, principalment de les Terres de l'Ebre. L'ajuntament ampostí s'afegeix així a l'Ajuntament de Tortosa i la Diputació per donar suport a la Càtedra. El conveni s'ha fet públic el dijous, 30 d'abril a l'Ajuntament de la població

Els participants a la presentació de l'acord entre la URV i l'Ajuntament d'Amposta

A l’acord, amb una vigència de dos anys prorrogables, l’ajuntament ampostí es compromet a aportar 10.000 euros anuals perquè la Càtedra d’Economia Local i Regional (CELIR) de la URV, amb seu al campus Terres de l’Ebre a Tortosa pugui promoure la seva tasca. Segons el director de la Càtedra, el professor Juan Antonio Duro, el conveni subscrit entre les dues administracions públiques permetrà “reforçar els objectius que ens vam marcar quan vam crear la Càtedra el 2011. Són la formació, investigació multidisciplinar, transferència i divulgació de tot allò relacionat amb l’economia més propera, per tal de donar eines i coneixement als agents locals perquè puguin actuar en conseqüència i millorar la situació econòmica del territori, en aquest cas de les Terres de l’Ebre, alhora que reforça el paper de la CELIR com a agent dinamitzador socioeconòmic en clau territorial”.

Per la seva part l’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, ha remarcat el fet que “la URV és la nostra universitat de referència i tota la col·laboració que des de l’Ajuntament d’Amposta puguem oferir sempre serà en benefici de la ciutat i del territori”. Finalment, el director del campus ebrenc, Azael Fabregat, ha valorat que “la incorporació de l’Ajuntament d’Amposta és una molt bona notícia pel que respecta a l’encert de la feina feta fins ara per la CELIR, per l’aposta pel futur de les Terres del ‘Ebre i per la sinergia de l’entramat social que representen les institucions municipals i el campus universitari. La nostra voluntat és poder seguir engrandint la llista de patrons amb altres municipis de les altres comarques de les Terres de l’Ebre”. Fins ara les dues administracions que ja formaven part de la CELIR, a les qual se suma ara l’ajuntament ampostí, són la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Tortosa. Representants de l’ajuntament tortosí han estat presents també en l’acte protocol·lari realitzat a Amposta per donar a conèixer la nova adhesió, encapçalat per representants municipals i del campus ebrenc.

Les activitats de la Càtedra es centren en la formació, investigació, transferència i divulgació i busca resultats aplicables en el territori, principalment de les Terres de l’Ebre. El resultat dels estudis, anàlisis i recerques realitzats es difonen mitjançant cicles de conferències, jornades o debats.