07/10/2016

L’Antena Cultural Tortosa dóna suport al festival A Cel Obert 2016

Per tercer any consecutiu, el Campus Extens de la URV a la ciutat s’ha implicat en l’organització del Festival d’Intervencions Efímeres A Cel Obert, que té lloc del 7 al 9 d’octubre

El Festival l’organitza l’Ajuntament i el Museu de la ciutat. A Cel Obert és una iniciativa del filòsof Roman Aixendri, l’arquitecta Cristina Bestratén i la dissenyadora Maria Bernad, que proposa intervencions artístiques efímeres a sis patis emblemàtics del centre històric de Tortosa amb l’objectiu d’apropar l’art contemporani a la ciutadania i alhora obrir aquests patis d’alt valor patrimonial al públic. “Creiem que la universitat s’ha d’implicar i promoure aquest tipus d’activitats que fomenten l’activitat artística i a l’hora donen a conèixer el patrimoni”, manifesta la responsable de l’Antena Cultural Tortosa i professora d’ Història de l’Art Núria Gil, que enguany també forma part del jurat del festival, juntament amb el sociòleg Blai Mesa i les arquitectes Julia Schulz-Dornburg i Cristina Bestratén.

Si en les edicions anteriors el color i les contraposicions van ser el tema a treballar, enguany la temàtica proposada pel festival ha estat el temps, en totes les seues accepcions: la filosòfica, la física, la tecnològica i fins i tot la meteorològica. Una cinquantena d’artistes s’hi ha presentat a la convocatòria, principalment de les Terres de l’Ebre i Catalunya, però també d’altres països. Les cinc propostes guanyadores han estat: “Laberint blau celde Sílvia Sanahuja que s’instal·la al pati del Palau Montagut; “L’ombra del tempsde Josep Oriol Solé i Ferran Margalef, al pati del Palau Episcopal; “Espai-tempsde Meritxell Solé i Jordi Martínez, al pati del Convent de la Puríssima; “Plou i fa sol” dels artistes Jordi Pons, Natalia Sanvicente, Julen Arbelaitz, Elisa Miranda, Marina Campomar, Julià Garcia i Marta Cos, que es posa al pati de Sant Jordi i Sant Domènech; i finalment “28 minuts”, una proposta de Pablo Roel, Eva Sánchez i Toni Santiago, que se situa al pati dels Reials Col·legis de Tortosa.

Una altra de les intervencions de l'edició 2016.
Una altra de les intervencions de l’edició 2016.

A banda dels artistes seleccionats, A Cel Obert compta amb dos propostes fora de concurs: la dels artistes convidats Carles Juncà i Míriam Solé que van participar en l’última edició del festival Lluèrnia d’Olot i que fan una intervenció al pati del Museu de Tortosa; i Javier Riba també artista convidat que efectua una intervenció als accessos dels sis patis.

La inauguració del festival té lloc divendres, 7 a les 19 h. de la tarda amb una visita comentada pels artistes. Les obres es poden visitar dissabte d’11 h. a 14 h. i de 18 h. a 22 h. i el diumenge fins les 14 h. enguany també s’han programat actuacions musicals als patis, Diumenge fins les 14:00. El diumenge a les 12:30 h. es lliura el premi del jurat i del públic.

Més informació:

Festival A Cel Obert