31/05/2022

L’empresa Messer ensenya els secrets de l’envasat en atmosferes modificades a l’estudiantat

L'acció de formació s’engloba dins del avantprojecte integrat de segon dels graus d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris i de Tècniques en Bioprocessos Alimentaris

Explicació de Montse Bosch als estudiants.

L’empresa Messer Ibérica va visitar l’Escola Superior en Enginyeria Química el dimecres 25 de maig per explicar com envasar els aliments en atmosferes modificades. L’enginyera d’aplicacions Montse Bosch va explicar els usos dels gasos alimentaris (nitrogen, oxigen, diòxid de carboni i argó) per controlar el creixement de microorganismes, les reaccions enzimàtiques i les reaccions de degradació químiques, quan s’apliquen en l’envasat dels aliments amb l’objectiu d’ augmentar la seva durabilitat.

Després va realitzar una sessió pràctica a la cuina industrial del departament d’Enginyeria Química per detectar la composició de gasos en diferents aliments envasats mitjançant un sensor que detecta oxigen i diòxid de carboni.

Messer a l’ETSEQ.

Aquesta acció de formació s’engloba dins del avantprojecte integrat de segon dels graus d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris i de Tècniques en Bioprocessos Alimentaris. El projecte que han de desenvolupar aquest any està basat en l’ús de noves fonts de proteïna vegetal, en aquest cas la producció de tempeh. El coneixement adquirit serà molt útil per seleccionar el millor envasat pels nuggets de tempeh amb els quals l’alumnat està treballant.