26/04/2024

L’equip de la URV, semifinalista a la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

La competició d'oratòria de la Xarxa Vives d'aquest 2024 ha tractat sobre la tolerància

Intervenció d'una de les estudiants que ha representat la URV en l'edició de 2024 de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d'Universitats.

L’equip d’estudiants de la URV ha estat entre els quatre millors de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives i el primer de les universitats catalanes paricipants. Ariadna Tarrida, del grau en Psicologia, Marc Vicente, del doble grau en Dret i Relacions Laborals i Recursos Humans, Cristina Mestres, del grau en Biotecnologia, i Dalmau Díaz, del grau en Història de l’Art i Arqueologia, van arribar a la semifinal de la competició d’oratòria que es va celebrar a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló de la Plana del 24 al 26 de d’abril.

Els estudiants que han representat la URV en l’edició de 2024 de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats.

Van participar-hi estudiants de catorze universitats del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears, que van haver de defensar al llarg de la competició tant la posició “a favor” com “en contra” d’un tema polèmic i d’actualitat: «Cal ser tolerant amb els intolerants?».

El jurat de la competició, integrat per professionals de la cultura, l’ensenyament i la comunicació, van valorar cada debat d’acord amb la qualitat de les intervencions i la solidesa de les argumentacions, així com el grau de domini de l’assumpte, la fluïdesa comunicativa dels participants i la posada en escena.

En aquesta edició, l’alumnat provenia de les següents disciplines acadèmiques: Dret (36%), Administració i Direcció d’Empreses (15%), Enginyeries (13%), Economia (8%), Comunicació (8%), Ciències Polítiques (6%), Humanitats (6%) i Filologia Catalana (6%), entre d’altres titulacions.

Intervenció d'un dels estudiants que ha representat la URV en l'edició de 2024 de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d'Universitats.
Intervenció d’un dels estudiants que ha representat la URV en l’edició de 2024 de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats.

La Lliga de Debat Universitària és una competició impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Des de l’any 2005, la competició fomenta entre l’alumnat universitari l’ús de la paraula i capacitats com el treball en equip, la documentació, l’anàlisi crítica i l’argumentació.