21/10/2016

Les Aules de la Gent Gran inauguren oficialment el curs a Riudoms

Les Aules d'Extensió Universitària de la Gent Gran ha iniciat oficialment el curs 2016-17 amb un acte a Riudoms, que compta amb una aula. Amb una bona assistència de públic, l'excoordinadora de les Aules Isabel Miró ha pronunciat la conferència "Tots aprenem de tots"

L'auditori oferia aquesta imatge, en la inauguració de curs.

L’auditori del Casal Riudomenc s’ha omplert per assistir a l’acte, de membres de les Aules de Riudoms i d’altres del territori. Han intervingut el rector de la URV Josep Anton Ferré, l’alcalde de la població Josep M. Cruset, la coordinadora de les Aules de la URV Anna Isabel Serra, i els regidors Jordi Domingo, de Cultura, i Montse Corts, de Formació i responsable de l’Aula de la Gent Gran de Riudoms.

La coordinadora de les Aules, Anna Isabel Serra, ha descrit les característiques d’aquests alumnes, persones moltes de les quals no van poder estudiant quan eren joves, i ara aprofiten la jubilació per assistir a classe i informar-se sobre allò que els interessa. Ha destacat les seves capacitats: saber escoltar, guardar silenci i aprendre. Sempre es rep molt més d’ells que no pas es dóna, ha dit, i ha agraït l’esforç dels presidents de les diferents aules, els alcaldes i regidors de cada poble que col·laboren i del professorat de la Universitat, que adapta les seves classes al públic que l’escolta.

Els alumnes de les aules han estat els protagonistes de l'acte.
Els alumnes de les aules han estat els protagonistes de l’acte.

La conferenciant Isabel Miró ha donat forma de conte a la seva conferència. L’alcalde de Riudoms, Josep M. Cruset, exalumne de la URV, ha remarcat els mèrits de la URV i el paper que fa la institució universitària al territori. La regidora Montse Corts, responsable de l’ Aula de Riudoms, població que compta amb 6.500 habitants, ha explicat que ha augmentat la matrícula per seguir les classes enguany, que es fan a les Aules de Formació Escoles Velles.

La matrícula a les Aules de la Gent Gran de la URV ha augmentat a tot el territori. Hi ha 22 aules, distribuïdes per les comarques meridionals. Les classes han començat a l’octubre i la matrícula continua oberta.

Les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran són un projecte social engegat per les principals universitats catalanes, que busca donar una sortida a les inquietuds culturals de la tercera edat. Des de la seu naixement, les de la URV han obtingut molt bona resposta i han anat creixent.