11/12/2017

Les conclusions sobre els reptes de l’escola rural de Catalunya es presentaran a la Generalitat

Els participants a la Jornada sobre l'Escola Rural que es va fer a la URV encara poden fer aportacions al document final

Una trentena de persones relacionades amb l'escola rural va treballar activament a la Jornada.

Mestres, representants de les famílies (AMPAs), professorat universitari i representants d’ajuntaments de diversos pobles de Catalunya van participar a la Jornada “El futur de l’escola rural a Catalunya”, que va tenir lloc el 25 de novembre al campus  Catalunya.

Es va presentar el document de treball “Els set reptes de l’educació rural de Catalunya”, a partir del qual se van generar dos grups de participació amb l’objectiu de sumar visions concretes de la realitat de l’escola rural catalana i poder finalitzar amb un document per presentar al Departament d’Ensenyament. La idea era centrar-se en l’anàlisi de l’estat d’aquestes escoles, atenent l’evolució del context rural en aquesta darrera dècada de crisi econòmica, donant veu als agents educatius i comunitaris que viuen i treballen als pobles, i fent un contrast amb el marc teòric recollit a través de la recerca acadèmica.

Amb totes les aportacions rebudes a la jornada i les que encara es poden afegir durant un període de temps a través de l’OBERC (Observatori d’Escola Rural de Catalunya), s’elaborarà el document final coordinat per l’Observatori, el Secretariat d’Escola Rural i el GIER (Grup Interuniversitari d’Escola Rural).

L’acta va ser presentat pel degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, Luis Marquès, i els organitzadors van ser els professors Joan Fuguet i Conxa Torres, del Grup Interuniversitari del Món Rural, que forma part de l’Observatori de l’Educació Rural de Catalunya.