02/05/2019

Les universitats i el Parlament renoven la col·laboració pel foment del coneixement i els valors democràtics

Els estudiants de les dotze universitats han participat des del 2011 en la Setmana del Parlament Universitari, una simulació sobre les tasques de la cambra

Els rectors i rectores de les 12 universitats catalanes amb el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent.

El Parlament i les dotze universitats catalanes han subscrit el 2 de maig un conveni de col·laboració amb què es comprometen a continuar col·laborant per contribuir al progrés de la ciència, la tecnologia, les humanitats i les arts, a la difusió de la cultura i al desenvolupament de la societat.

El conveni renova els subscrits el 2011 i el 2014, que han permès als estudiants participar a la Setmana del Parlament Universitari, en què simulen les tasques dels diputats i treballadors de la cambra, entre altres coses elaborant i votant una llei, també participar als tallers i a les visites especialitzades organitzades per la institució i fer pràctiques acadèmiques a l’Administració parlamentària. Les inscripcions per a la propera Setmana del Parlament Universitari ja són obertes i es poden fer a través del web de l’esdeveniment.

El president del Parlament, Roger Torrent, ha assegurat que el conveni “permet apropar el Parlament i la seva sobirania a l’acadèmia, allà on es formen els futurs ciutadans de Catalunya”, i l’ha emmarcat en la voluntat de la cambra “d’obrir portes i ser transparent”. Així mateix, ha destacat la col·laboració de la institució amb les universitats arran dels convenis signats el 2011 i el 2014. També ha explicat que des del 2014 el Parlament ha acollit 63 estudiants en pràctiques i que 747 han participat en la Setmana del Parlament Universitari, 1.210 en els tallers educatius i 9.213 en les visites especialitzades, xifres que “donen una magnitud de l’estreta i productiva col·laboració que s’ha establert”, ha remarcat.

El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias, que ha intervingut en nom de la resta de representants universitaris, ha assegurat que el conveni signat aporta una “major estabilitat a les relacions de cooperació entre el Parlament i les universitats”, relacions que ha definit com un “espai pel progrés científic, social i cultural”.

Així mateix, ha argumentat que les pràctiques dels estudiants al Parlament o la seva participació a la Setmana del Parlament Universitari són una “oportunitat” per compartir i difondre coneixement i un espai d’opinió sobre l’actualitat política. A l’últim, ha posat en valor la creació d’una comissió de seguiment del conveni, que implica una “garantia de qualitat del desenvolupament de les activitats i un instrument de millora”, i ha expressat el desig del sistema universitari català de continuar enfortint aquestes i altres vies de col·laboració amb el Parlament.

El conveni l’han signat els rectors de les universitats de Barcelona, Joan Elias; Autònoma de Barcelona, Margarita Arboix; de Lleida, Roberto Fernández Díaz; de Vic, Josep-Eladi Baños; Pompeu Fabra, Jaume Casals; Rovira i Virgili, María José Figueras; Ramon Llull, Josep Maria Garrell; Oberta de Catalunya, Josep Anton Planell; Politècnica de Catalunya, Francesc Torres; Internacional de Catalunya, Xavier Gil, i Abat Oliba CEU, Rafael Rodríguez-Ponga, i Sílvia Llach, vicerectora de la Universitat de Girona, per ordre del rector.

El president del Parlament, Roger Torrent, amb la rectora de la URV, María José Figueras, després de la signatura del conveni entre el Parlament i 12 universitats catalanes.