11/12/2024

L’ICI, el projecte internacional sobre inclusivitat, celebra la conferència final a Tarragona

Les universitats sòcies del projecte, liderades per la URV, presenten els resultats per fomentar la igualtat d’oportunitats en la internacionalització educativa

Un dels panels de la conferència final de l'ICI.

El projecte ICI (Inclusive Comprehensive Internationalisation o Internacionalització Integral Inclusiva, en català) ha arribat al final després de gairebé tres anys. El projecte liderat per la Universitat Rovira i Virgili es va iniciar al febrer del 2022 amb l’objectiu, a través de la cocreació, de treballar cap a la igualtat d’oportunitats perquè tots els estudiants es puguin beneficiar de la internacionalització, independentment de la seva formació, orientació i capacitat, i millorin les seves competències internacionals i interculturals. Durant aquesta setmana se celebra la conferència final del projecte al Campus Catalunya de la URV, on es presenten els resultats que sintetitzen el treball fet.

Resultats positius i perspectives de futur

Les cinc resultats del projecte es consideren clau per impulsar una internacionalització educativa més inclusiva, transversal i sostenible. D’una banda, s’ha desenvolupat el marc per a l’autoavaluació de l’aprenentatge internacional inclusiu i una guia pràctica que en facilita l’aplicació. També s’ha creat una formació dissenyada per millorar les competències del personal universitari en l’àmbit de la inclusió, amb el suport d’un manual que en garanteix la qualitat i la continuïtat. Finalment, l’últim dels resultats consta de fulls de ruta i bones pràctiques per implementar les metodologies en les institucions educatives.

El programa s’ha desenvolupat a través de la col·laboració de cinc universitats sòcies i una consultora: l’Amsterdam Universtiy of Applied Sciences (Països Baixos), l’Adam Mickiwicz University Poznan (Polònia), la Università degli Studi di Napoli Federico II (Itàlia), la Metropolia University of Applied Sciences (Finlàndia) i la Jeanine Gregersen-Hermans (Països Baixos). Cada universitat va crear el seu propi equip central (Core Team), format per un líder d’internacionalització, un coordinador acadèmic, un desenvolupador educatiu, un membre del personal administratiu, un expert en aprenentatge ICT/BIP i dos estudiants. Els equips han estat implicats en la recerca institucional, han desenvolupat i revisat els documents que s’han creat al llarg del projecte i han contribuït al disseny i la implementació de formacions per a personal d’universitats.

Foto de grup dels participants en la conferència final del projecte ICI

Marina Vives, coordinadora del projecte a la URV, destaca l’impacte positiu del treball realitzat i afegeix que la inclusió i la diversitat són temes que cada vegada interessen més de forma general així com institucionalment. A més, el projecte també s’ha presentat en conferències, congressos i grans plataformes com l’European Association of International Education (EAIE). Vives assegura que la resposta internacional ha estat molt bona: “Ha estat un temps molt intens, molt enriquidor, amb molta feina i amb molt bon treball en equip. Creiem que els resultats es compliran, tenim molt bones perspectives de futur”.

Pla d’implementació per a la continuïtat del projecte

Cada universitat sòcia determinarà la forma d’implementació de les eines derivades de l’ICI. De moment, s’han programat dos Blended Intensive Programmes (BIP) per al personal d’universitats europees associades, que permetran multiplicar l’impacte del projecte, i una edició online enfocada al públic de Llatinoamèrica. Segons la coordinadora, des del Core Team hi ha la voluntat d’oferir la formació cada any a la URV, sobretot tenint en compte que el curs pilot que es va celebrar va tenir bona acollida per part dels públics i destaca que diversos participants van comentar que “tothom hauria de fer aquesta formació”.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*