25/02/2022

L’italià s’incorpora als clubs de lectura d’idiomes de la Biblioteca de Tarragona amb la coŀlaboració del Servei Lingüístic

Se suma als clubs de lectura d'alemany, anglès i francès

L’italià s’ha afegit, des d’aquest febrer, als clubs de lectura d’idiomes de la Biblioteca de Tarragona. D’aquesta manera s’amplia el nombre de llengües que ja disposaven del seu club: l’alemany, l’anglès i el francès. Com els precedents, el nou club també és virtual (es coor­dina a través de Tellfy) i cada mes proposa de llegir un llibre.

Aquest febrer el club s’ha estrenat amb Accabadora. Amb aquesta noveŀla autobiogràfica, l’escriptora sarda Michela Murgia va debutar com a noveŀlista el 2009 i va obtenir un gran èxit de públic i crítica (premis Dessì, SuperMondello i Campiello).

Per al març, s’ha escollit L’Arminuta (premi Campiello 2017). La tercera noveŀla de Donatella Di Pietrantonio se submergeix en el desconcert que s’apodera d’una nena de tretze anys el dia que els pares li diuen que l’han de retornar als seus pares.

Michela D’Auria, professora d’italià, dinamitza el club amb el suport del Servei Lingüístic de la URV, on treballa com a professora d’italià. D’Auria és titulada en lingüística italiana per la Università per Strani­eri di Siena i màster en lexicografia per la Universitat de Barcelona.