22/04/2022

L’ús de la mascareta deixa de ser obligatori a la Universitat i a la Fundació URV

Només se'n demanarà el seu ús en determinats casos, com l'ús compartit d'ascensors, quan es presenti simptomatologia compatible amb la covid-19 o en persones que tinguin el virus i no facin aïllament

estudiants de la urv amb mascareta

L’obligació de l’ús de mascareta a la Universitat Rovira i Virgili i a la Fundació URV ha quedat sense efecte amb la nova resolució de la rectora María José Figueras, que ha entrat en vigor aquest divendres 22 d’abril. D’aquesta manera, el pla de contingència de la Universitat s’adapta a les mesures decretades per les autoritats sanitàries que van entrar en vigor el passat dia 20. Tot i això, es continua recomanant el seu ús a tota la comunitat universitària fins a la finalització del curs 2021-22 “per tal de seguir col·laborant en la minimització del risc de contagi i en la protecció de les persones vulnerables a la malaltia”.

La mascareta només continuarà sent obligatòria tant dins com fora dels edificis de la Universitat en els següents supòsits: quan es comparteixi l’ús d’un ascensor, en activitats assimilables on la normativa indiqui que el seu ús és obligatori i quan els membres de la comunitat universitària presentin simptomatologia compatible amb la covid-19, tant si són casos confirmats o amb simptomatologia lleu com persones asimptomàtiques que no facin aïllament. Tanmateix, la resolució recomana que tot i no ser obligatori l’aïllament, aquestes persones romanguin al seu domicili fins que desapareguin els símptomes.

L’ús de la mascareta es recomana en aquelles situacions on existeixi una acumulació de persones o se’n tingui contacte perllongat a una distància inferior a 1,5 metres i/o la ventilació no sigui òptima, especialment en aules, seminaris, laboratoris i altres espais de docència i recerca, així com al CRAI.

Davant de la nova situació, a la resolució també s’aconsella dur sempre una mascareta a sobre per si cal fer-ne ús, no prohibir l’ús de la mascareta i no convidar a treure-se-la a aquelles persones que la duguin de forma voluntària.