25/09/2017

Manu Grao, alumne de la URV: “Viure de la mateixa manera que ho fan a la Xina és molt enriquidor”

Els estudiants dels cursos de xinès opten a beques d'estada a Beijing i Qufu

Alumnes becats per la Fundació Institut Confuci durant el Curs Avançat de Cultura Xinesa.

Quatre alumnes dels cursos de llengua xinesa que ofereix el Centre de Formació Permanent de la Fundació URV (FURV) a través del Centre d’Estudis Hispànics (CEH), han viatjat a la Xina aquest estiu per seguir el Curs Avançat de Cultura Xinesa, que organitza la Fundació Institut Confuci i la Universitat d’Estudis Estrangers de Beijing. Els estudiants han estat becats a través del conveni de col·laboració que la URV té amb la Fundació Institut Confuci, pel qual han fet l’intercanvi cultural a Beijing i Qufu, el poble natal de Confuci.

Un dels alumnes becats, Manu Grao, que enguany cursarà el segon nivell de xinès, afirma que “compartir temps amb gent nadiua i viure el dia a dia de la mateixa manera que ho fan a la Xina és una experiència molt enriquidora”. Marta Novell, de tercer nivell, explica el programa “Understanding China” que van seguir durant el mes de juliol: “Pels matins, experts en cada matèria feien conferències sobre temes per aprofundir en el coneixement de la societat, la cultura i l’economia xinesa, i per la tarda i els caps de setmana, visitàvem els monuments més emblemàtics amb una guia local”.

A més de Manu Grao i Marta Novell, van ser becats Diego Gimeno i Gemma Reverté. Tots quatre van compartir classes i convivència amb estudiants de xinès de Polònia, ja que el programa s’adreça a alumnat d’universitats col·laboradores amb l’Institut Confuci, com ho és la URV. De fet, la URV va obtenir quatre de les vint beques que s’ofereixen a tot l’Estat.

L’aprenentatge del xinès desperta l’interès de cada vegada més persones. Així, Grao va decidir-se a estudiar aquesta llengua per “la importància que està guanyant la Xina a nivell mundial” i se sent satisfet de l’experiència viscuda aquest estiu gràcies a la beca de l’Institut Confuci perquè li ha permès veure que pot defensar-se en la llengua que està aprenent.

Matrícula oberta als cursos de xinès a la URV

La matrícula als cursos per a l’aprenentatge de la llengua xinesa a la URV és oberta fins a l’octubre inclòs, quan començaran les classes dels quatre primers nivells de xinès. Els cursos estan vinculats a l’obtenció del certificat de nivell HSK que acredita la Fundació Institut Confuci, ja que la URV  és l’únic centre examinador acreditat de la província de Tarragona, i tenen un 10% de descompte per a la comunitat URV.

La FURV també ofereix als alumnes matriculats la possibilitat de formar parelles lingüístiques amb estudiants xinesos. De fet, les professores que imparteixen els cursos de xinès són nadiues que s’han integrat al cos docent de la Universitat després d’haver estat alumnes del curs de llengua espanyola que la URV ofereix a estudiants de diverses universitats de la Xina i Taiwan.

Per primera vegada també es poden seguir cursos no presencials a través del programa Xinès Gran Muralla que ofereix l’Institut Confuci. La URV ofereix serveis complementaris als alumnes de la demarcació de Tarragona inscrits als cursos a distància, com ara tenir una parella lingüística i tutories presencials.

Més informació al web del Centre d’Estudis Hispànics