04/07/2018
La professora Mar Camacho és la nova directora general d’Educació Infantil i Primària
Ha impulsat l’ús de les tecnologies mòbils i l’adquisició de competències en projectes de col·laboració entre centres d’educació primària i secundària i la Universitat
Ha impulsat l’ús de les tecnologies mòbils i l’adquisició de competències en projectes de col·laboració entre centres d’educació primària i secundària i la Universitat
La professora Mar Camacho, de la Facultat de Ciències de l’Educació i Pedagogia, és la nova directora general d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat, l’organisme responsable del currículum d’aquestes etapes educatives. Així va aprovar-ho el Consell de Govern del 3 de juliol. Aquesta direcció general depèn del Departament d’Ensenyament i, a més del currículum d’infantil i primària, planifica les estratègies per a l’educació inclusiva, avalua els projectes d’organització dels centres, determina les necessitats de formació dels docents, idea les actuacions per al coneixement de les diferents llengües, i defineix els criteris dels equipaments, continguts i materials didàctics de les primeres etapes educatives.
Mar Camacho és experta en tecnologia educativa; imparteix formació i elabora materials docents sobre l’ús educatiu de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Llicenciada en Filologia Anglesa i Alemanya per la URV, és professora del Departament de Pedagogia des de 2006, any en què va doctorar-se. El curs 2004-2005 es va incorporar com assessora tècnica docent a la Sub-direcció General de Formació del Professorat i Innovació Educativa, des d’on va implementar un programa de formació de Llengües i TIC arreu del territori. Aquest programa va donar lloc a la seva tesi doctoral: Teacher training in ICT-based settings: Design and implementation of an on-line instructional model for English language teachers.
És autora de diverses publicacions sobre les TIC en els processos d’ensenyament i aprenentatge i sobre l’ús en educació del Mobile Learning i les tecnologies emergents com a eines que ajuden a transformar, enriquir i ampliar l’experiència d’aprendre. El 2013 va fer una estada a la UNESCO de París, per contribuir al desenvolupament i implementació del Mobile Learning en institucions educatives d’arreu del món, en especial en iniciatives relacionades amb la formació del professorat. El 2011 va editar la primera publicació en llengua castellana sobre Mobile Learning (Mobile Learning en España, Portugal y América Latina). Des de llavors ha impulsat nombroses iniciatives vinculades a l’ús de les tecnologies mòbils i l’adquisició de competències en projectes de col·laboració entre centres d’educació primària i secundària i la universitat. Ha dirigit tres tesis doctorals i ha estat la investigadora principal d’un projecte d’implementació de tauletes a l’educació impulsat des de l’INTEF (Ministeri d’Educació) entre els anys 2016 i 2018.
Al llarg de la seva carrera ha impartit conferències, i seminaris tant d’àmbit nacional com internacional. Autora de més de 55 publicacions acadèmiques i de divulgació científica, destaca un capítol de llibre sobre Innovació i cultura de canvi per a l’Anuari del Sistema Educatiu de la Fundació Bofill (curs 2015) i dos capítols de llibre recentment publicats per l’ITU (International Telecommunication Union, de Nacions Unides) al voltant del Mobile Learning i l’adquisició de competències en el marc del segle XXI (2017 i 2018).