02/04/2024

El Govern reconeix els mèrits laborals de la professora emèrita Marta Schuhmacher

La catedràtica del Departament d'Enginyeria Química rebrà la medalla al treball president Macià 2023

Marta Schuhmacher va rebre la medalla de la Universitat el novembre de 2023, un reconeixement a tot el personal que es jubila. A la imatge, recull la distinció de mans d'Elisenda Capella, gerenta de la URV; Josep Pallarès, rector, i Josep Font, vicerrector de PDI.

El Govern ha acordat concedir la Medalla al treball president Macià 2023 a 19 persones i la Placa al treball President Macià a 5 entitats. Aquests guardons reconeixen les persones que dins del món del treball hagin destacat per les seves qualitats, mèrits personals o pels serveis prestats en benefici dels interessos generals. En aquesta ocasió, la Generalitat concedirà una de les medalles al treball president Macià 2023 a la professora del Departament d’Enginyeria Química Marta Schuhmacher, Professora Distingida de la Universitat Rovira i Virgili des del 2015 i ara professora emèrita.

Marta Schuhmacher Ansuategui és doctora en Química, Màster en Enginyeria i Gestió Ambiental i catedràtica de Tecnologia Ambiental al Departament d’Enginyeria Química de la URV. És experta en temes ambientals i de salut humana associats amb la presència de contaminants emergents al medi ambient. Té una gran experiència en la supervisió i direcció de projectes de recerca nacionals i europeus. Col·labora com a experta a l’Organització Mundial de la Salut, directora del centre TecnATox, reconegut amb el segell TECNIO de transferència per la Generalitat (2005).

Marta Schuhmacher en un acte de graduació a Mas Miarnau l'any 2018.
Marta Schuhmacher en un acte de graduació a Mas Miarnau l’any 2018.

Així mateix, el Govern també premia les empreses o organitzacions que hagin destacat en alguna d’aquestes categories: foment de la creació d’empreses i de l’ocupació de qualitat; responsabilitat social i corporativa; igualtat d’oportunitats en el treball i conciliació de la vida personal, laboral i familiar i corresponsabilitat entre dones i homes dels treballs de mercat i domèstic i de cura de persones.

Les medalles i plaques al treball president Macià es van crear l’any 1938 i són obertes a qualsevol persona o entitat.